اصفهان

موانع تحقق جوانی جمعیت را بررسی کرده‌ایم/ جمعیت جوان در دهه‌های گذشته نتایج روشنی برای کشور داشت

الهام آزاد، نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب حمایت از نهاد خانواده و جلوگیری از پیری جمعیت بود که بارها تذکراتی را در این خصوص داده بودند.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت جوان در دهه‌های گذشته نتایج روشن و مهمی برای کشور داشت ولیکن رفته رفته عدم تمایل به فرزندآوری و کاهش ازدواج و نیز مشکلات اقتصادی تهدیدات جدی را در حوزه جمعیتی و به ویژه بالا رفتن میانگین سن جمعیت در ایران ایجاد کرد.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌های غلط در گذشته جلوی رشد جمعیت را گرفت و نتوانستیم آنگونه که لازم بود نسبت به حمایت از این مساله اقدام کنیم.

آزاد با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از نهاد خانواده، تصریح کرد: مصوباتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم اما کامل نبود و در مجلس قبل هم به آن نپرداختند ولی در مجلس یازدهم با تلاش نمایندگان و تصویب شورای نگهبان این موضوع عملی شد.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای تصویب و تهیه طرح در ابتدا چالش‌هایی که مانع تحقق جوانی جمعیت و عدم تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری بود مورد بررسی قرار گرفت و تلاش شد تا در این قانون اصلاح شود.

وی با بیان اینکه قطعا مجلس شورای اسلامی تلاش و پییگیری لازم برای اجرایی شدن این قانون را خواهد داشت، گفت: امیدواریم با همت دولت و توجه خانواده‌ها جلوی پیری جمعیت و بالا رفتن سن ازدواج  گرفته شود و چالش‌های فعلی جمعیتی برطرف شود.

آزاد خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مهم این طرح این است که تمام چالش‌هایی که منجر به کاهش جمیت و عدم تمایل به ازدواج و فرزند‌آوری هست مورد بررسی قرار گرفته و تلاش شده در این طرح موانع آن رفع شود.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا