آذربایجان غربی

ایجاد واحد تولیدی سولفات پتاسیم برای اولین بار درایران در واحد پتروشیمی شرکت ارومیه

پژمان اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در خصوص صنایع پتروشیمی اظهارداشت: شرکت پتروشیمی ارومیه که از سال ۱۳۷۴ و در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار با پایان یافتن عملیات نصب و  راه‌اندازی رسماً به بهره‌برداری و از همان ابتدا با توجه به نیاز منطقه اقدام به راه‌اندازی واحد تولید کود سولفات آمونیوم که از کودهای مرغوب و مفید برای گیاه و خاک است را کرد.

وی ادامه داد: در مهر ماه سال ۱۳۹۹ نیز با بهره‌برداری واحد تولید سولفات پتاسیم خود که بهترین نوع کود می‌باشد، گام بزرگی در تولید این محصول برای اولین بار در ایران و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی منطقه برداشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه با اشاره به محصولات تولیدی عنوان کرد: هم اکنون تعداد محصولات تولیدی این شرکت سولفات آمونیوم  ۴۰۰۰۰تن در سال، سولفات پتاسیم ۴۰۰۰۰ تن در سال، اسید سولفوریک۵۰۰۰۰ تن در سال، ملامین۴۰۰۰ تن در سال، اسید کلریدریک ۵۰۰۰۰ تن در سال می‌باشد.

اسدی اذعان کردد: شرکت پتروشیمی ارومیه برای ۲۳۰ نفر به طور مستقیم و  بیش از ۲۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه اذعان کرد: به دلیل وجود تحریم‌ها راه اندازی برخی از قسمت‌ از واحدها توسط تکنسین‌های خارجی انجام نشد اما با توجه به دانش بومی و تکنسین های شرکت، برخی قسمت واحد راه‌اندازی به بهره‌برداری رسیده و محصول تولید می‌کند در این راستا محصولات تولیدی شرکت برای مصرف در داخل کشور عرضه و به کشورهای هم‌جوار نیز صادر می‌شود.

اسدی با اشاره به طرح‌های در دست اجرای این شرکت بیان کرد: ایجاد یک واحد تولیدی که مواد اولیه آن اسید کلریدریک تولیدی شرکت پتروشیمی ارومیه بوده و محصول نهایی یک محصول بسیار پر ارزش و کاربردی خواهد بود که با افتتاح این پروژه شرکت پتروشیمی ارومیه به عنوان اولین واحد تولید این محصول در ایران بوده و با این طریق کشور تا حد زیادی از واردات این محصول بی نیاز شده و جلوی خروج ارز نیز گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد:  تعریف چندین پروژه کوچک و بزرگ با محوریت رفع موانع تولید در واحدهای مجتمع و خرید و بازسازی چندین فقره از دستگاه‌های اصل تولیدی که نبود هرکدام از آنها می‌تواند چرخه تولید را به شدت مختل نماید از  E-۱۰۲ و مبدل حرارتی پیش گرمکن گاز آمونیاک R-۱۰۲ جمله راکتور تولید ملامین بوده و امید است با مرتفع شدن مشکلات این شرکت از جمله تسهیل در صدور مجوزات مربوط به صادرات  محصولات تولیدی این مجتمع در بازارهای منطقه ای کشورهای همسایه و با حمایت‌های لازم از سوی نهادهای مسئول و ارگان‌های استانی مرتبط، گام مهمی در ایجاد رقابت و صادرات به عمل آید.

  اسدی خاطرنشان کرد: با افتتاح واحدهای جدید در این مجتمع  موجب رونق  و توسعه هرچه بیشتر این صنعت در استان و کشور بوده و موجبات اشتغال هرچه بیشتر برای نیروهای بومی این منطقه به وجود آید.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا