تهران

طرح ملی سواد حرکتی با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش آغاز شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ری، آیین افتتاح بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان ابتدایی با رویکرد توسعه مهارت‌های بنیادین و ترویج سبک زندگی فعال، صبح امروز با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در شهرری برگزار شد. 

این طرح امروز به‌طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد و با هدف حفظ سلامتی، غربالگری و گذر از بی‌تحرکی دانش آموزان، تا اسفند ماه در مدارس اجرا خواهد شد. 

سید مجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این مراسم اظهار کرد: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وظیفه‌ سنگین تربیت متوازن برعهده آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه دانش آموز باید بتواند در ساعات مختلف آموزشی بر اساس توانمندی‌ها و استعدادهای خود رشد کند، گفت: تربیت بدنی یکی از ساعت‌های تربیتی است که باید به کارکرد مهم و قابل توجه آن به عنوان یک فرصت، توجه کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: تربیت بدنی به تنهایی اثرگذاری لازم را ندارد و باید زمینه سازی برای ارتباط با سایر ساعت‌های تربیتی انجام گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه آموزش حضوری دانش آموزان طی روزهای آینده تدریجا آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: یقیناً آموزش حضوری بر نشاط، سلامتی، شادابی و سطح اعتماد به نفس دانش آموزان تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا