اجتماعی

بازپس‌گیری ۲۰۰۰۰ ملک از املاک شهرداری تهران

بازپس‌گیری ۲۰۰۰۰ ملک از املاک شهرداری تهران

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، لطف‌الله فرزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری بنا بر تاکید زاکانی شهردار تهران، خزانه واحد راه‌اندازی شده و همه درآمدها و واریز‌ها به خزانه واحد واریز می‌شود و در حال حاضر شاهد یک شفافیت مالی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به پرداخت بدهی‌های شهرداری تهران به برخی از بانک‌ها از جمله بانک شهر و تجارت تصریح کرد: در ارتباط با بانک شهر در سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها پرداخت شد و طی ۴ ماه گذشته از سال ۱۴۰۲، ۴ هزار میلیارد تومان بدهی‌ها پرداخت شده و این فرآیند ادامه خواهد داشت. در بحث سایر بانک‌ها از جمله بانک تجارت اقداماتی در خصوص پرداخت بدهی‌ها در قالب‌های مختلف آغاز شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ارتباط با تاکید شهردار تهران مبنی بر تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام و بلاتکلیف گفت: در آغاز مدیریت شهری ششم ۴۶ پروژه بلاتکلیف بود که در ادامه اعتباری برای اتمام این پروژه‌ها لحاظ شده و برخی از آنها به بهره‌برداری رسیده است.

فروزنده با اشاره به موضوع مشارکت شهرداری تهران با بخش خصوصی جهت انجام پروژه‌های شهری گفت: در این ارتباط ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه با بخش خصوصی تعریف شده که بخشی از این مشارکت‌ها داخلی و بخشی خارجی هستند.

وی با اشاره به افزایش درآمدهای سال گذشته شهرداری تهران تصریح کرد: این موضوع به عوامل مختلفی از جمله افزایش تعداد پروانه‌های ساختمانی و ظرفیت مولدسازی و همچنین افزایش واریزها و برداشت‌ها از بانک‌ها ارتباط دارد و خوشبختانه طی ۴ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۲ نیز ما شاهد افزایش درآمدها نسبت به زمان مشابه سنوات گذشته هستیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به ورود شهرداری تهران به بورس افزود: در این ارتباط نیز اقدامات قانونی در حال انجام است و ان‌شاءالله ما به سمت بورس خواهیم رفت و در مرحله اول شرکت شهروند وارد بورس خواهد شد و در ادامه یک شرکت سرمایه‌گذاری شهرداری تهران وارد بورس می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت بورس برای حمایت از پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران استفاده کنیم.

فروزنده با اشاره به توجه مدیریت شهری در ارتباط با توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس گفت: امسال ۱۸ هزار میلیارد تومان برای این موضوع از سوی شورا مصوب شده و قطعا بیش از این رقم در حوزه حمل و نقل اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به توافقات و قراردادهای صورت گرفته از سوی شهرداری تهران با کارخانجات و تولیدات داخلی جهت ساخت اتوبوس‌های جدید گفت: متاسفانه در گذشته این شرکت‌ها به دلایل مختلف متوقف شده بودند و در این دوره و با عقد قراردادهای جدید اقدامات لازم جهت تجهیز کارگاه و ورود قطعات جدید آغاز شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به ورود نخستین سری از اتوبوس‌های جدید از سوی کارخانجات داخلی گفت: در این ارتباط قول‌هایی داده شده و امیدواریم در زمان مقرر بتوانیم شاهد اتوبوس‌های جدید در پایتخت باشیم.

وی با اشاره به انتقاد برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به طولانی شدن فرآیند ورود اتوبوس‌های جدید داخلی گفت: اعضای شورای شهر تهران نیز نسبت به این موضوع واقف هستند که به هر حال برای ورود اتوبوس‌ها باید زمانی بگذرد اما متاسفانه برخی از آنها انتقاداتی را مطرح می‌کنند اما آنها نیز نسبت به موضوع مطلع هستند و امیدواریم امسال با همت صورت گرفته شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل از جمله ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت باشیم.

ورود ۱۰۰ اتوبوس دوکابین به ناوگان اتوبوسرانی تهران تا اول مهر

فروزنده در ارتباط با جزئیات پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران به رقم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تصریح کرد: همانطور که گفته شد بخشی از این پروژه‌ها با بخش‌های داخلی و بخشی نیز با شرکت‌های خارجی است که در زمان مناسب جزئیات این پروژه‌ها را اعلام خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا پروژه تونل شهید متوسلیان نیز از پروژه‌های تعریف شده در قالب ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی است یا خیر گفت: این پروژه نیز در همین قالب تعریف شده است و در حال حاضر بررسی‌های فنی آن به اتمام رسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که پروژه متوسلیان با مشارکت بخش خارجی انجام خواهد شد یا بخش بخش داخلی افزود: در این ارتباط نیز هم بخش خارجی و هم بخش داخلی علاقه‌مندی خودشان را اعلام کرده‌اند و در این زمینه نیز در آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

فروزنده در خصوص هزینه احداث پروژه تونل شهید متوسلیان گفت: همانطور که شهردار تهران اعلام کرده است برآورد اولیه این پروژه بین ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

وی در پایان در خصوص بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران از برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی تصریح کرد: این فرآیند در این دوره به صورت مستمر ادامه دارد و برخی از پرونده‌ها از اداره حقوقی شهرداری تهران پیگیری می‌شود که بنا بر آخرین آمار بالغ بر ۲۰ هزار ملک بازپس‌گیری شده و این فرآیند ادامه خواهد داشت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا