کردستان

کردستان ۹۶ ساعت بدون فوتی کرونا/شناسایی ۱۶ بیمار جدید

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران از سنندج، اظهار کرد:  ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود: ۸۵ نفر در سنندج، ۱۳ نفر سقز، ۵ نفر مریوان، ۷ نفر قروه، ۸ نفر در بیجار، ۱۰ نفر در کامیاران، ۳ نفر در دیواندره، ۱۴ نفر در بانه و ۲ نفر در دهگلان بستری هستند. 

وضعیت ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان وخیم است 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اکنون ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آماری مبنی بر فوتی کرونا در استان ثبت نشده است، اما تاکنون یک‌هزار و ۹۲۸ نفر براثر ابتلای به این بیماری فوت کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کردستان تا امروز ۸۳۶ نفر در سنندج، ۳۰۸ نفر در سقز، ۱۵۰ نفر در قروه، ۱۰۳ نفر در کامیاران، ۱۵۴ نفر در بانه، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۲ نفر در بیجار، ۱۸۴ نفر در مریوان، ۲۴ نفر در دهگلان و ۵ نفر در سروآباد جان ‌باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  خطاب به شهروندان اعلام کرد همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنند در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا