اخبار روز

راهبرد جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس اعلام شد

راهبرد جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس اعلام شد

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، روز گذشته بیستمین نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران (دوره دوم) با حضور نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و اعضای حقیقی جبهه اصلاحات به ریاست آذر منصوری برگزار شد.

عطریانفر: رادیکالیسم سمّ مهلک اصلاح‌طلبی است/ نباید در انتخابات تماشاگر و منفعل باشیم
در این جلسه، بررسی سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در سال ۱۴۰۲ در دستور کار مجمع عمومی قرار گرفت و اعضاء با بیان دیدگاه‌های خود نسبت به متن تهیه شده از سوی کمیته راهبردها وارد بحث شدند و در نهایت جزئیات سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران با اکثریت آرا به تصویب رسید.

جواد امام سخنگوی این تشکیلات عصر امروز این راهبرد را اعلام کرد و گفت: ‎اصلاح‌‌طلبان نمی‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

وی دلیل این ادعا را غیر رقابتی و غیر مؤثر دانستن انتخابات برشمرد؛ وی البته گفته این راهبرد به‌ منزله قهر با ‎صندوق و تحریم انتخابات نیست.

این راهبرد شبیه به اقدام شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۸ است که بنا را بر سکوت گذاشتند و به‌جای ارائه لیست مشترک به نام جبهه اصلاحات یا شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، احزاب را روانه کارزار انتخابات کردند.

در آن مقطع، حزب کارگزاران لیستی با نام یاران هاشمی منتشر کرد؛ چند روز بعد از اقدام کارگزاران، فهرستی تحت عنوان ائتلاف اصلاح‌طلبان منتشر شد که حاصل اجماع ۸ حزب اصلاح‌طلب برای تهران بود. حزب اعتماد ملی هم در روزنامه اعتماد لیستی را به‌عنوان یاران اصلاحات منتشر کرد که این لیست که به‌نام لیست ۲۰ نیز از آن نام برده شد، اشتراکات فراوانی با لیست ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب و لیست کارگزاران داشت.

بنظر می‌رسد در انفعال و بی‌عملی جبهه اصلاحات، مجدد احزاب اصلاح‌طلب اقدام معرفی فهرست انتخاباتی کنند. اقدامی که مانند ۴ سال قبل موجب تشتت در این جریان سیاسی خواهد شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا