آذربایجان غربی

روحیه استکبارستیزی در دانش آموزان عامل پیشرفت و استقلال است

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز در اجتماع نمایندگان دانشجویان بسیجی استان اظهار داشت: سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار بوده و نامگذاری چنین روزی به عنوان روز استکبارستیزی برای نهادینه شدن روحیه مبارزه با ظلم و ستم در جامعه است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) از انبیاء و ائمه الگو گرفته و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند و مردم نیز به تبعیت از امام خمینی (ره) با ظلم و ستم جهانی مبارزه کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی یادآور شد: دانش آموزان در پیروزی انقلاب و مبارزه با استکبار و در دفاع مقدس نقش اساسی و ویژه‌ای ایفا کردند.

حجت السلام قریشی ادامه داد:اکنون دانش آموزان در دوران سازندگی کشور نیز نقش بسیار مفید و قابل توجهی در کشور ایفا می‌کنند و اگر دانش آموزان روحیه استکبارستیزی داشته باشند قطعا باعث پیشرفت و تعالی کشور در همه عرصه ها خواهند شد.

وی بیان کرد:دشمنان در پی  از بین بردن روحیه استکبارستیزی در بین جوانان هستند و داشتن روحیه استکبارستیزی وظیفه شرعی و انسانی هر مسلمانی است.

وی بیان کرد: منطق حریت و آزادگی این است که انسان در مقابل استکبار و ظلم مبارزه نماید و دشمن از صدور روحیه استکبارستیزی به دیگر کشورها وحشت دارد.

وی با اشاره به اینکه روحیه استکبارستیزی زمانی می‌تواند در وجود انسان نهادینه شود که معنویت و خداترسی در وجود انسان تقویت شود تصریح کرد: آنچه که سبب شد شهید فهمیده جان خود را در راه کشور و مردم فدا کند داشتن روحیه معنویت و تقوا بود.

وی گفت: اگر معنویت و تقوا در وجود انسان حاکم نباشد نه تنها نمی‌تواند استکبارستیز باشد بلکه با گذشت زمان تبدیل به ابزار استکبار می‌شود و توجه به معنویت، تقوا و خودسازی اساس مبارزه با استکبار است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا