اردبیل

۹۸ درصد مردم اردبیل به گاز لوله‌کشی دسترسی دارند/ ۲۵ درصد مشترکین پرمصرف هستند‌

بابک فیضی، رییس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز اردبیل در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری یولن اظهار کرد: حدود ۹۸ درصد شهروندان و ۹۶ درصد روستائیان اردبیل از نعمت گاز برخوردار هستند و در این زمینه هیچ گونه مشکلی برای هم استانی‌ها مخصوصا در فصل سرما وجود ندارد.

وی افزود: تمامی روستاهای استان با جمعیت بالای ۲۵ خانوار، حتی روستاهای که در مسیرهای سخت و صعب العبور قرار دارند نیز دارای گاز لوله‌کشی هستند و برخی روستاها به دلیل پراکندگی جمعیت یا داشتن جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار، فعلا لوله‌کشی نشده‌اند.

رییس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز اردبیل تشریح کرد: طبق برنامه مطرح شده از جانب هیأت وزیران، الگوی متوسط مصرف گاز برای هر خانواده، ماهانه ۵۰۰ متر مکعب در نظر گرفته شده که این مقدار درست همانند الگوی سال قبل است با این وجود برنامه‌ای که از آذر ۱۴۰۰ در حال اجرا می‌باشد این هشدار را به خانواده‌های پرمصرف می‌دهد که در صورت افزایش از سطح ۵۰۰ متر مکعب، به صورت تصاعدی و پلکانی هزینه هر ماه نسبت به ماه قبل افزایش یابد و به نوعی تلنگری برای خانوار پرمصرف باشد.

وی در خصوص ارسال پیامک به مشترکین پرمصرف اظهار کرد: در حال حاضر ارسال پیامک به مشترکین خاصی مدنظر قرار نگرفته و صرفا اطلاع‌رسانی به صورت عمومی و برای آگاه‌سازی جهت صرفه‌جویی در مصرف است.

فیضی گفت: از آنجایی که ۲۵ درصد هم استانی‌ها جزو مشترکین پرمصرف هستند، انتظار داریم با ارسال این پیامک‌ها و همکاری صداوسیما و رسانه‌ها، شاهد کاهش مصرف در بین این مشترکین باشیم تا در فصل سرما مشکلی برای سایر همشهریان و نهادهایی مثل مراکز رفاهی، بیمارستان‌ها و مدارس پیش نیاید‌.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا