بین الملل

رویوران: «طوفان الاقصی» شاهکار مقاومت است و معادلات را قطعا تغییر خواهد داد

رویوران: «طوفان الاقصی» شاهکار مقاومت است و معادلات را قطعا تغییر خواهد داد

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس امروز صبح آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم اسرائیل در اطراف غزه را اعلام کرد که عملیاتی ترکیبی شامل موشک‌باران اراضی اشغالی و عملیات نظامی زمینی به‌همراه هلی‌برن با پاراگلایدر بود که در نوع خود بی‌سابقه بوده است و بنا به اذعان صهیونیست‌ها تاکنون ۳۵ نظامی به اسارت درآمده‌اند و ده‌ها کشته و ۵۴۵ زخمی به‌جای گذاشته است و بیمارستان‌های جنوب فلسطین اشغالی دیگر جایی برای پذیرش ندارند.

 حسین رویوران کارشناس ارشد غرب آسیا و از فعالان عرصه فلسطین و مقاومت در پاسخ به سئوالی درباره پیام‌های این عملیات برای رژیم صهیونیستی، برای امت اسلام و کشورهای سازشکار عرب  گفت: من فکر می‌کنم آنچه اتفاق افتاده، یک جهش در عملیات مقاومت بوده است، چرا که تمام درگیری‌های قبلی، ایستا بوده، ولی عملیات امروز متحرک بوده و در راستای آزادسازی بخش‌های از فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

نکته  دیگر این است که از حدود چهار سال پیش، مقاومت آغازگر عملیات علیه رژیم صهیونیستی بوده و این نشان دهنده ایمان، اراده، توانمندی و قدرت مقاومت است و  اینکه مقاومت، دشمن را غافلگیر کرده است و همین یک پیروزی بزرگ به شمار می‌رود و نشان می‌دهد دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن با یک بحران روبرو هستند.

پیشروی به سمت شهرک‌ها که به کشته شدن دهها نظامی اسرائیلی منجر شده و دهها اسرائیلی هم به اسارت درآمده‌اند،  این قطعا روند معادلات را به صورت گسترده تغییر خواهد داد و در آینده، رژیم صهیونیستی مجبور خواهد بود برای مبادله اسیران خود به خواسته‌های مقاومت تن دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی قطعا شاهکار مقاومت از ابتدا تا کنون به شمار می‌رود که موفق شده است به سمت دشمن پیشروی کرده و مناطقی را آزاد کند و شمار زیادی از نظامیان دشمن را به هلاکت برساند و شمار زیادی را هم به اسارت خود درآورد. این عملیات نسبت به عملیات قبلی بسیار متفاوت است و تاثیرگذاری آن در  تغییر معادلات نسبت به عملیات‌های قطعا بیشتر خواهد بود.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا