مازندران

تداوم بارش باران و برف طی امروز و فردا در آسمان مازندران

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، پاییز که می‌شود بارش‌های پاییزی مهمان آسمان مازندران می‌شود که از شدت بیشتری هم برخوردار است.

براساس هشدار هواشناسی از شب گذشته هم شاهد آغاز بارش‌ها در استان بودیم که باتوجه به شدت بارش‌ها در برخی مناطق مخاطراتی ازجمله آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها را به همراه دارد.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: همان‌طوری‌که پیش‌بینی شده بود از شب گذشته بانفوذ سامانه بارشی از سمت غرب استان شاهد بارندگی بودیم که بارندگی در غرب قابل ملاحظه و شدید بوده است.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی از میان‌لات رامسر ۱۵۰، ایستگاه رامسر ۸۰، نوشهر ۴۰، ایزدشهر ۲۹ میلی‌متر گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه بارندگی همراه با کاهش محسوس دما طی امروز و فردا در آسمان مازندران تداوم دارد، اضافه کرد: ارتفاعات استان طی این مدت ابری و مه‌آلود بوده و بارش برف و باران همراه است.

اسدی با اعلام اینکه بارش ها در نیمه غربی مازندران از شدت بیشتر برخوردار است، تصریح کرد:  آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها از پیامدهای این سامانه بارشی است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه روز شنبه از آسمان مازندران خارج می‌شود، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف و از روز سه‌شنبه تا روز چهارشنبه از سمت غرب شاهد بارندگی همراه با وزش باد خواهیم بود.

معاون هواشناسی مازندران درپایان گفت: دریای مازندران طی امروز و فردا  به‌صورت مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

*احتمال ریزش و سقوط سنگ در محورهای شمال / کندوان برفی می‌شود

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران امروز درباره وضعیت جاده‌های مازندران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ترافیکی عادی و روان در محورهای شمال، اظهار کرد: شاهد بارانی و لغزندگی سطح جاده‌های استان هستیم که باتوجه به این شرایط، رانندگان باید با سرعت مطمئنه در محورهای استان تردد کنند‌.

وی افزود: باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی، طی ساعات آینده در گردنه ولی‌آباد کندوان شاهد بارش برف هستیم که لازم است رانندگانی که قصد تردد از این محور را دارند خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ مجهز کنند.

رئیس پلیس راه مازندران با هشدار احتمال ریزش و رانش در سطح محورها، گفت: شاهد ریزش کوه و سنگ باتوجه به بارندگی در محور کندوان بودیم که باحضور ماموران راهداری مسیر پاک‌سازی شد و درحال حاضر تردد در مسیر برقرار است.

جهان‌تاب در پایان یادآور شد: مرکز کنترل راه‌های مازندران با شماره تلفن‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ با پیش‌شماره ۰۱۱ در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌ها به شهروندان است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا