مرکزی

کشف ۶ تن کابل و سیم برق سرقتی در اراک

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک محمد اله داد در حاشیه کشف  بزرگترین محموله کابل و سیم برق سرقتی در اراک، اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های کابل‌های برق و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، یک واحد صنعتی که اقدام به خرید کابل‌های برق سرقتی می‌کرد، شناسایی شد.

وی یکی از اولویت‌های کاری شرکت‌های توزیع برق را پیشگیری از سرقت و برخورد قاطع با سارقین و مال‌خران در حوزه تجهیزات برق با همکاری نیروهای خدوم انتظامی عنوان کرد و افزود: در این راستا از مردم درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را به شماره تماس ۱۲۱ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ شرکت توزیع برق استان مرکزی اطلاع دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری خسارت وارده سرقت کابل‌ها و تجهیزات به شرکت برای احداث مجدد شبکه بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: آسیب رساندن به لوازم برقی مشترکان، تلفات برق، تاریکی معابر و بروز ناامنی در سطح شهر از دیگر زیان‌های وارده ناشی از سرقت تأسیسات و تجهیزات برق است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز بر برخورد قاطع با سارقین و مال‌خرهای تأسیسات دستگاه‌های خدمات رسان تأکید کرد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود: افزایش قیمت تجهیزات برق از جمله سیم‌های شبکه، سهولت امکان خرید و فروش در ضایعات فروشی‌ها و سهولت دسترسی از جمله عوامل افزایش سرقت تجهیزات برق است که اقدامات جدی‌تری در این حوزه در حال اجرا است.

ربیع الله قربانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی نیز ضمن هشدار  به مال‌خرها و ضایعاتی‌هایی غیرمجاز که مبادرت به خرید تأسیسات مسروقه خدمات عمومی می‌کنند، اظهار کرد: برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با تخلفاتی که باعث ناامنی و بروز تبعات اجتماعی  می‌شود، سخت و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا