گیلان

بارش بیش از ۸۰ میلی‌متری باران در رودسر/ ناپایداری‌ها ادامه دارد

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، بارش باران که از صبح امروز در استان گیلان آغازشده در ساعت ابتدایی امروز و همچنین اخیراً با شدت بیشتر همراه شده و هم‌اکنون نیز با شدت در از شرق تا غرب و از شمال تا بخش مرکزی استان گیلان ادامه دارد.

 

طبق گزارش هواشناسی گیلان در شهرستان رودسر بیش از ۸۰ میلی‌متر، املش بیش از ۵۴ میلی‌متر، حویق و کوچصفهان ۳۵ میلی‌متر، لنگرود حدود ۳۴ میلی‌متر، بندرانزلی حدود ۳۲ میلی‌متر، ماکلوان فومن ۲۸ میلی‌متر، ازبرم سیاهکل ۲۷ میلی‌متر، اسالم ۲۷ میلی‌متر، رضوانشهر و لاهیجان ۲۷ میلی‌متر، بندرکیاشهر، چاف، خشکبیجار و تالش حدود ۲۱ میلی‌متر باران باریده است.

علاوه بر شهر رشت، در شهرهای رودسر، لنگرود، رضوانشهر و همچنین بندرانزلی بارش باران منجر به آب‌گرفتگی معابر شهری و پیاده راه‌ها شد.

پیش از آغاز بارش باران در استان گیلان، اطلاعیه‌های هشداری به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان گیلان در خصوص افزایش آمادگی‌ها و پاسخ کافی به بحران‌های احتمالی توسط امیر مراد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان داده شده بود.

تاکنون خسارت قابل‌توجهی ناشی از بارش‌های باران در استان گیلان توسط مراجع ذیصلاح گزارش نشده است.

 

دفتر مطالعات پایه منابع آب گیلان طی گزارشی اعلام کرد به دلیل شدت کم بارش و فواصل زمانی ناهماهنگ در ارتفاعات استان نسبت به دشت، جریان رودخانه‌ها تاکنون در مناطق شرق و غرب فوق تغییر و مرکزی شدت کمی داشته است.

 

بر اساس گزارش دفتر منابع آب گیلان، ایستگاه‌های باران‌سنجی وزارت نیرو نیز برای پره سر و آستانه‌اشرفیه ۳۹ میلی‌متر بارش باران را نشان داده‌اند.

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تداوم فعالیت سرد و بارشی در گیلان خبر داده است.

 

به گفته وی، ابرناکی، مه‌آلود بودن هوا، بارش همراه با باد نسبتاً شدید و خیلی شدید، رعدوبرق در ارتفاعات و همچنین در بالادست بارش برف تا عصر پنجشنبه در گیلان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفته از عصر پنجشنبه از قدرت سامانه بارشی کاسته می‌شود و با تضعیف آن از ابرناکی جو کاسته می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ص


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا