لرستان

تکرار قطع اینترنت و خطوط ارتباطی ۲۴ روستای “معمولان”/ ۶ هزار روستایی در انتظار سیگنال!

خبرگزاری برگزیده های ایران لرستان_ هما کریمیان؛ روستاهای منطقه افرینه بخش معمولان از توابع شهرستان پل‌دختر با حدود ۶ هزار نفر جمعیت با قطعی مکرر اینترنت و خطوط ارتباطی مواجه هستند که این امر مشکلات عدیده‌ای را برای اهالی و دانش آموزان و دانشجویان ایجاد کرده است.

به منظور آگاهی بیشتر از طرایط موجود دز منطقه با تعدادی از اهالی صحبت کردیم.

یکی از اهالی افرینه گفت: امروزه اینترنت یکی از ملزومات زندگی است که قطعی مکرر آن سهم همیشگی مردم افرینه و روستاهای اطراف آن است.

ناصر مهدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگاربرگزیده های ایران در پل‌دختر اظهار کرد: با قطعی مکرر اینترنت بانک کشاورزی، دفتر پیش‌خوان دولت، دفتربیمه خدمات عشایر و مغازه‌ها از ارایه خدمات معذورند و با کوچک‌ترین بارندگی مردم باید مسافت افرینه و معمولان که ۱۳ کیلومتر است را برای استفاده از اینترنت طی کنند.

وی افزود: طی این مسافت در شرایط نامساعد جوی علاوه بر اتلاف وقت ،صرف انرژی و متحمل هزینه ایاب و ذهاب، مخاطرات جاده نیز مزید بر علت است.

 

یکی دیگر از اهالی افرینه گفت: قطعی خطوط ارتباطی به یک مشکل نامیمون و سریال دنباله دار تبدیل شده که مردم را به ستوه آورده و پیگیری‌های مکرر آنها با مسوولان مربوطه بی‌نتیجه مانده است.

سمیه محمودوند در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در پل‌دختر اظهار کرد: قطعی اینترنت و خطوط ارتباطی در شرایط کرونایی مشکلات دانش آموزان و دانشجویان این روستا را مضاعف کرده و آنها مجبورند برای استفاده از اینترنت و شرکت در امتحانات مجازی به خانه اقوام خود در پل‌دختر یا شهر معمولان بروند.

یکی دیگر از اهالی روستای افرینه گفت: قطعی اینترنت در این روستا دانشجویان را با حذف دروس مواجه کرده که عواقب ناصواب و سختی را برای آنها در پی دارد.

حمید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگاربرگزیده های ایران در پل‌دختر اظهار کرد: تامین امکاناتی از جمله راه، آب سالم، بهداشت و اینترنت در عصر انفجار اطلاعات و انقلاب ارتباطات باعث ماندگاری روستاییان به شهر می‌شود و از مهاجرت آنها جلوگیری می‌کند که متاسفانه قطعی مکرر خطوط ارتباطی و اینترنت حتی کار خرید از مغازه را برای اهالی با مشکل مواجه ساخته است.

 

دهیار افرینه گفت: قطعی تلفن ثابت ، همراه اول و اینترنت روستاهای حومه افرینه پل‌دختر به داستان تکراری تبدیل شده است.

 علی سلطان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در پل‌دختر اظهار کرد: با هربار بارندگی ، رعدو برق و نامساعد بودن هوا خطوط ارتباطی روستاهای منطقه افرینه قطع می‌شود.

وی افزود: در پی این مشکل هر بار با نامساعد شدن شرایط جوی، هم‌زمان با شدت بارندگی‌ها این روستاها با حدود ۶ هزار نفر جمعیت از دسترس خارج و ارتباط‌شان قطع است.

دهیار افرینه گفت: ارتباط تلفنی این روستاها از مرکز مخابراتی روستای جلگه خلج تامین که در بارندگی‌ها قطع می‌شود و اهالی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خطوط ارتباطی شامل تلفن ثابت ، همراه اول و اینترنت در روستای افرینه و هفت روستای دیگر از ابتدای فصل پاییز هم‌زمان به سه بار بارندگی قطع شده و مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده است.

سلطان‌پور یادآورشد: با توجه به فصل امتحانات، دانشجویان این روستاها مجبور می‌شوند برای شرکت در امتحان به شهر معمولان بروندکه به خاطر این گونه مشکلات دهیاری به شدت مورد اعتراض مردم واقع شده است.

وی افزود:مردم به خاطر استفاده از خطوط ارتباطی مجبور می‌شوند به گاو زرده بروند که در شرایط نامساعد بودن هوا خطراتی مانند ریزش کوه و سنگ را به دنبال دارد.

 

بخشدار معمولان نیز در این راستا گفت: ۲۴ روستای این بخش شامل ۱۵ روستای منطقه زیودار و هشت روستای منطقه چول‌هول و مرکز دهستان افرینه به عنوان بزرگ‌ترین دهستان بخش با ۶ هزار نفر جمعیت با هر بار بارندگی و تغییر شرایط جوی از دسترس خارج می‌شود.

سید حبیب الله موسوی در گفت٬وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در پل‌دختر بر حل مشکل ارتباطات ازسوی مسوولان مربوطه در این مناطق تاکید و اظهار کرد: خطوط ارتباطی تلفن ثابت ، همراه اول ،اینترنت و دیجیتال تلویزیون با بارندگی در روستاهای محور افرینه و زیودار قطع می‌شود و این مشکل تکراری اهالی این روستاها است که برطرف شدن آن مطالبه جدی آنان می‌باشد.

 

مدیر مخابرات پل‌دختر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در پل‌دختر گفت: مردم مناطق روستایی افرینه مکرر با مشکل قطعی خطوط ارتباطی و اینترنت مواجه هستند و در این رابطه اعتراض‌ها و مطالبات خود را اعلام کردند و در جلسه‌ای قرار بر این شد قرارگاه خاتم الانبیا برای رفع این مشکل پروژه فیبرنوری پل‌دختر_معمولان ، ویسیان را انجام دهد.

محمد علی مرادی اظهار کرد: این مشکل به قوت خویش باقی است و در حال حاضر ارتباط این محور به صورت رادیویی می‌باشد.

وی افزود: متاسفانه از قدیم افرینه فاقد زیرساخت‌های مناسب بوده و بهترین و سریع‌ترین راه حل این مشکل فیبرنوری از سمت پل‌دختر به معمولان است که عملیات آن آغاز و طی چهار تا پنج ماه آینده به سرانجام می‌رسد و مشکل خطوط ارتباطی این مناطق حل می‌شود.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا