اردبیل

تدوام روزهای بدون فوتی کرونایی در اردبیل/ ۸ شهرستان در وضعیت آبی هستند

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بستری ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۹ نفر با بهبود نسبی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

وی افزود: بر این اساس ۱۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری بوده و ۵۵ بیمار نیز به‌صورت سرپایی تحت نظر قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: ۴۲ بیمار کرونایی با وضعیت وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و خوشبختانه در ۲۴ ساعت اخیر فوتی ناشی از این بیماری گزارش نشده است.

حبیب زاده تصریح کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های مشگین شهر، بیله سوار و پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، گرمی، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با اشاره به تزریق ۸۹۰هزار و ۶۳۴ دُز واکسن مرحله اول و ۷۳۹هزار و ۲۹۱ دُز واکسن در مرحله دوم برای مقابله با ویروس کووید ـ ۱۹ اذعان کرد: با تزریق ۱۶هزار و ۲۹۱ دُز واکسن کرونا در مرحله سوم، جمع واکسن‌های تزریق شده در استان اردبیل تاکنون به یک‌میلیون و ۶۴۶هزار و ۲۱۶ دُز رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کنار استفاده از ماسک و تزریق واکسن تاثیر بسزایی در مقابله با شیوع ویروس کرونا دارد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا