اصفهان

سردار سلیمانی: عشایر محور مهم نیروی دفاعی کشور بوده‌اند/ لزوم هوشیاری در مقابل عملیات روانی دشمن

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در یادواره شهدای بختیاری محله جوی‌آباد شهرستان خمینی‌شهر اظهار داشت: ملت ایران از هویت ملی و اسلامی برخوردار است که در جهان نظیر ندارد و امروز دنیا با یک ایران متفاوت مواجه است.ایران امروز به عنوان یک ملت ممتاز و افتخارآفرین در سطح دنیا شناخته می‌شود و هر روز میلیون‌ها بار نام ایران بر زبان رسانه‌های مختلف دنیا تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه این هویت ملی و اسلامی ایران ماحصل فداکاری ملت ایران در طول تاریخ به ویژه در زمان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: خلق این هویت دو مؤلفه اساسی داشته است، مذهب تشیع و اسلام ناب و فداکاری مردم به ویژه عشایر بختیاری و زاگرس نشینان از جمله مولفه‌‌های مهم در خلق این هویت است.

سلیمانی افزود: در دوران قبل از انقلاب اسلامی نیروی دفاعی کشور را عشایر از سراسر کشور تشکیل می‌دادند و در همه دوره‌ها عشایر بختیاری جزء برجسته ترین محورهای نیروی دفاعی بودند که بر این اساس انگلیسی‌ها آمدند و همین نقطه را مورد هدف قرار دانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: از زمانی که رضاخان روی کار آمد پایان نقش‌آفرینی عشایر در نیروی دفاعی کشور رقم خورد و تمامی سرمایه‌های کشور را صرف ساماندهی یک ارتش ۱۰۰ هزار نفری کرد و تنها جایی که رضاخان در کارنامه‌اش توانست از این ارتش بهره‌گیری کند سرکوب عشایر و به شهادت رساندن فرزندان، دلاوران و جنگاوران عشایر بود.

وی افزود: این ارتش با پول ملت و برای سرکوب همان ملت ایران تشکیل شد و در همین مسیر بود که بزرگان و جنگاورانی نظیر علی مردان خان بختیاری و بسیاری در مقابل رژیم ایستادند.

سلیمانی تاکید کرد: عشایر بختیاری هیچ گاه رژیم پهلوی را به رسمیت نشناختند و در طول ۵۷ سال حکومت ظالمانه رژیم پهلوی در امتداد مبارزات علمای عزیز با آن رژیم منحوس مبارزه کردند و جنگیدند.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنایات رژیم پهلوی تأکید کرد: رضاخان خبیث‌ترین و کثیف‌ترین افرادی است که در ایران به قدرت رسید و اولین باری بود که دست مستقیم بیگانه در روی کار آوردن یک نفر برای اداره کشور کاملا نقش‌آفرینی کرد و اولین بار در پهلوی بود که دست خارجی برای ملت ایران پادشاه تعیین کردند و این بود که عشایر بختیاری هیچگاه آن‌ها را قبول نکردند.

وی ضمن تجلیل از نقش‌آفرینی عشایر در طول تاریخ کشورمان گفت: امروز ایران اسلامی به عنوان یک جزیره امن توانسته جبهه مقاومتی تشکیل دهد که رژیم غاصب صهیونسیتی را در محاصره نگه دارد.

سلیمانی با اشاره به دستاوردهای نظام در زمینه‌های مختلف گفت: دوران تهدید نظامی ایران با فداکاری شهدا تمام شد و در دوران سازندگی قرار داریم به همین خاطر دشمنان تلاش می‌کنند در ایعاد مختلف کشور ما را دچار مشکل کنند که از جمله آن جنگ رسانه و جنگ اقتصادی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور عنوان کرد: نباید در فضای مجازی فریب عملیات روانی دشمن را بخوریم و هر فردی باید برای در دفاع از هویت ایرانی اسلامی و صلح بشریت در این فضا بکوشد؛ شهدا دین سنگینی بر گردن ما دارند، عشایر بختیاری این افتخار را دارند که در تمامی صفحات تاریخ ایران بدرخشند و در ولایت پذیری هم نمونه باشند.

وی گفت: انگلیسی‌ها در گذشته و آمریکایی‌ها در حال، ملت ایران را نشناختند و نمی‌دانند با چه قدرتی رو به رو هستند.

سلیمانی با بیان اینکه این یادواره‌ها تذکری است به ما که در مقابل مردم مسوولیت داریم، افزود: مردم سالاری اسلامی یعنی مسؤولان در هر جایی، درخدمت مردم باشند، همه باید دست در دست هم دهیم تا مشکلاتی که داریم را با تفضل همیشگی خداوند برطرف کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا