فرهنگ و هنر

ناراحتی «قدرت‌الله ایزدی» از تهیه‌کنندگانی که بازیگر اسپانسر می‌آورند/ زمان به عقب هم برگردد باز رشید می‌شوم

ناراحتی «قدرت‌الله ایزدی» از تهیه‌کنندگانی که بازیگر اسپانسر می‌آورند/ زمان به عقب هم برگردد باز رشید می‌شوم

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، قدرت‌الله ایزدی همان کاراکتر «رشید» که سال ها در صحنه تئاتر و قاب تلویزیون مردم کشورش را خنداند، حالا دیگر پا به سن گذاشته؛ وقتی با او صحبت می‌کنیم دلِ پُری از کم‌لطفی‌های برخی از تهیه‌کنندگان دارد و دنبالِ تجربه کارهای جدّی هم هست؛ اما در عین حال هنوز هم روحیه طنازانه‌اش زنده است.

او می‌گوید: پس از سال ها هنوز مردم مرا در خیابان «رشید» صدا می زنند. این بازیگر و کمدین که مدت‌هاست در قاب تلویزیون دیده نمی‌شود، دلیل این غیبت را فیلمنامه‌هایی می‌داند که بعضاً ضعیف‌اند یا تهیه‌کنندگانی که بازیگر اسپانسرها را ترجیح می‌دهند.

با قدرت‌الله ایزدی لحظاتی به گفت‌وگو نشستیم و مشروح این گپ و گفت را در ادامه بخوانید:

ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران درباره اینکه گفته بود «مردم نبودند رشید نمی‌شدم» تأکید کرد: آنقدر مردم ابراز علاقه و محبت دارند که بعد از این همه سال که مرا رشید صدا می‌کنند ناراحت نمی‌شوم. من نقش‌های دیگری هم بازی کردم اما به علاقه و ذائقه مردم احترام می‌گذارم. من همیشه سعی می‌کنم لبخند به روی لبانِ مردم بنشیند، برای مردم کار می‌کنم به همین خاطر ناراحت نمی‌شوم.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم این مردم بودند که مرا به اینجا رساندند و اگر مردم نبودند رشیدی هم نبود. به همین خاطر است وقتی از من می‌پرسند زمان به عقب برگردد دوست دارم چه جایگاهی در هنرمندی برایم اتفاق بیفتد؛ همین جایگاه را انتخاب می‌کنم. مردم مهم‌اند. هنرمند به همین ابراز علاقه‌ها و محبت‌ها زنده است. مردم از ما طنز می‌خواهند در موقعیتی که به هر حال به خاطر مشکلات اقتصادی هم سختی‌هایی دارند ما وظیفه‌مان خنداندن و شاد کردن مردم است. تا مادامی که جان در بدن دارم تلاش می‌کنم این کار را درست انجام دهم.

بازگشت هنرمندان به تلویزیون ربطی به انتخابات دارد؟/ دستاورد تحول صداوسیما به‌روایت جبلی

او در پاسخ به این سؤال که چرا مدتی است با تلویزیون همکاری نداشتید، گفت: حتماً طرح‌ها و فیلمنامه‌ها خوب باشد و البته شرایط کار هم فراهم شود. چرا که اخیراً کاری ۹۰ قسمتی از شبکه سه به من پیشنهاد شد یا چند کار دیگر نتوانستم بپذیرم چون اولاً نمی‌توانم به سبکِ برخی از دوستان چندین کار را با هم قبول کنم، چون دوست دارم کاری را تمام کنم و بعد به سراغ کارِ دیگری بروم. ثانیاً یک کار سینمایی داشتم به نام «آن دو» که به جشنواره فجر نرسید اما به زندگی‌نامه یک سردار شهید که متعلق به چهارمحال و بختیاری است پرداخته و من دوست داشتم این نقشِ جدّی بسیجی را تجربه کنم.

ایزدی با اشاره به کم‌لطفی‌ها و بی‌تعهدی‌هایی برخی از تهیه‌کنندگان به خبرنگار برگزیده های ایران گفت: بعضاً شده با سریال یا فیلمی به قرارداد هم رسیدیم اما یک دستمزدی خواسته‌ایم که معقول بوده و بازیگران حرفه‌ای چنین دستمزدهایی هم می‌گیرند نه آن دستمزدهای عجیب و غریب! اما به ما می‌گویند شما از شهرستان آمده‌اید و بازیگر شهرستانی هستید! بنابراین چنین دستمزدهایی نمی‌دهند و ترجیح‌شان این است با کسانی امروز کار کنند حتی پول می‌دهند؛ به آن‌ها بازیگر اسپانسر می‌گویند. متأسفانه بازیگری هم بلد نیستند و بازی‌هایی که متأسفانه خوب از آب درنمی‌آیند و به دل نمی‌نشینند را بدانید با پول و پارتی آمده‌اند.

او همچنین به تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکارانِ تئاتری اشاره کرد که ۱۰ شب روی صحنه رفته‌اند اما نه تنها پول‌شان را نگرفته‌اند بلکه آن طرفِ مقابل که سفارش‌دهنده بوده را نیز نتوانستند پیدا کنند؛ در واقع پس از پایان تئاتر متواری شده است.

ایزدی در پایان ابراز امیدواری کرد که تلویزیون بیشتر به سمتِ ساخت کارهای طنز برود تا خاطراتِ گذشته تلویزیون با طنزهای قدیمی‌اش دوباره برای مردم تکرار شود.

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون همچنین روی این موضوع تأکید کرد که دولت بایستی کلاس‌های بازیگری را برای آن دسته از استعدادهای جوانی که می‌توانند پرورش پیدا کنند و جان‌ تازه‌ای به بازیگری در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون بدهند. چرا که باید این مسیر درست طی شود تا جوانان مستعدمان بعد از چند اثر کنار نروند و دیگر خبری از آنها نباشد. باید با پرورش درست و تعلیم و آموزش برنامه‌ریزی شده اتفاقات خوبی در این حوزه هم برای جوانان مستعد هنرمندان بیفتد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا