همدان

قانون فدراسیون مانع صعود صدرنشین لیگ یک بانوان به لیگ برتر شد

قانون فدراسیون مانع صعود صدرنشین لیگ یک بانوان به لیگ برتر شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از همدان، تیم فوتبال بانوان پاس همدان که در لیگ دسته اول کشور حضور دارد موفق شد از هشت بازی انجام شده به لطف تفاضل گل بهتر با کسب ۱۷ امتیاز صدرنشین گروه خود شود.

اما ماجرا وقتی جالب شد که تیم صدرنشین نتوانست راهی لیگ برتر شود و تیم‌های دوم و سوم جدول به لیگ بالاتر راه یافتند و سبزپوشان همدانی به خاطر یک قانون عجیب و یک شبه جای خود را به نمایندگان اصفهان و بوشهر داد.

لیگ دسته اول بانوان کشور در حالی به اتمام رسید که پاس با وجود کسب ۱۷ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سایر حریفان، در صدر جدول باقی ماند اما نتوانست جزو ۲ تیم صعودکننده به لیگ برتر باشد.

گویا ماجرا حکایت از آن دارد که فدارسیون و سازمان لیگ ملاک تیم‌های صعودکننده را بعد از امتیاز، بازی رودرو عنوان کرده‌اند و این قانون برای اولین بار است در لیگ‌های کشوری فوتبال ایران اجرا می‌شود چرا که بازی رودرو، تاکنون در هیچ آیین‌نامه لیگ و مسابقاتی اصلاً وجود نداشته است.

پاسی‌های همدان تفاضل مثبت ۱۶ دارند و سپس تیم‌های تام اصفهان با تفاضل ۱۴ و ستارگان سلیمی بوشهر با تفاضل ۱۰ گل دیگر تیم‌های ۱۷ امتیازی هستند، اما به دلیل باخت تیم پاس برابر ستارگان سلیمی، تیم صدرنشین لیگ از صعود به لیگ برتر بازماند!

هنوز مشخص نیست، سازمان لیگ این قانون عجیب را چگونه تنها برای لیگ دسته اول بانوان کشور اتخاذ کرده و آیا قبل از شروع مسابقات آن را در آیین‌نامه درج کرده و یا تنها این قانون عجیب یک شبه تصمیم‌گیری شده است.

از راهروهای باشگاه پاس نیز خبر می رسد که این تیم اعتراض رسمی خود را به مقامات سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام کرده و منتظر جوابیه این دو نهاد فوتبالی است.

بانوان پاسی که از صدرنشینی خود سرمست بودند به یکباره با اعلام این خبر در شوک فرو رفتند و هنوز مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار آنهاست و از این رو مسئولان ورزش همدان و هیأت فوتبال پیگیر ماجرا در فدراسیون هستند.

عباس صوفی، رئیس هیأت فوتبال استان همدان در این‌ خصوص می گوید: در همه لیگ‌های کشوری بعداز امتیاز، قانون تفاضل گل ملاک است و در مورد لیگ دسته اول بانوان که بازی رودرو قانون است را متوجه نمی‌شویم و اعتراض رسمی خود را به فدراسیون اعلام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تابع قوانین فوتبال کشور هستیم اما باید در این مورد اعلام شود آیا شیوه‌نامه فعلی قبل از شروع مسابقات به طور رسمی به تیم‌‎ها ابلاغ شده یا صورتجلسه توسط نمایندگان تیم‌ها به امضا رسیده است!

صوفی گفت: قطعاً تا حصول نتیجه در کنار بانوان پاس خواهیم بود و نمی‌گذاریم تصمیمی خارج از قانون برای بانوان در لیگ دسته اول اعمال شود و باید در این موضوع حق به حق‌دار برسد.

رئیس هیأت فوتبال استان همدان یادآور شد: ما اعتراض رسمی خود را به مسئولان فدراسیون اعلام کرده‌ایم و باید منتظر پاسخ آنها برای شیوه‌نامه صعود تیم‌‎ها از لیگ دسته اول باشیم و هرچه در قانون ذکر شده باشد ما از آن اطاعت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تیم بانوان پاس همدان یکی از تیم‌های خوب کشور است که بازی زیبا و با کیفیتی را ارائه می‎کند و حیف است که در لیگ برتر کشور حضور نداشته باشد.

صوفی افزود: رعایت قانون بر همه تیم‌ها واجب است و ما تا حصول نتیجه در کنار تیم پاس خواهیم بود و امیدواریم قانون به درستی اجرا شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا