قزوین

لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی قزوین در مقابله با بارش‌های فصلی

لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی قزوین در مقابله با بارش‌های فصلی

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ محمدرضا علیمی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهارکرد: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی امسال شاهد پاییز پربارشی هستیم از همین‌رو انتظار داریم دستگاه‌های مسئول آمادگی لازم در زمینه کنترل و کاهش مخاطرات احتمالی ناشی از سیل را داشته باشند.

او افزود: درصورتی که دستگاه‌های مسئول اقدامات لازم را انجام ندهند، تخلف صورت گرفته است و براساس مفاد قانون مدیریت بحران کشور و از طریق مراجع ذی‌ربط با متخلفین برخورد می‌شود.

علیمی با اشاره به سیل اخیر در استان، گفت: به منظور آمادگی و پاسخ به‌هنگام در مواجهه احتمالی با سیل و تقلیل خسارات ناشی از آن، در طول سال گذشته و سال‌جاری تیمی متشکل از کارشناسان اداره کل مدیریت بحران استان، آب منطقه‌ای و دستگاه‌های مسئول تشکیل و بازدیدهای مستمری از وضعیت رودخانه‌ها و مسیل‌ها صورت گرفته است.

این مسئول یادآور شد: طی مکاتبات متعدد و پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه ضرورت پاکسازی و لایروبی رودخانه‌ها، کانال‌ها و مسیل‌های استان، رفع تصرفات حریم و بستر رودخانه‌های استان تذکرات لازم به دستگاه‌های اجرایی مسئول داده شده است؛ لذا در صورت مشاهده تخلف بر اساس قانون مدیریت بحران کشور با متخلفین برخورد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شرکت آب منطقه‌ای به‌عنوان متولی اصلی رودخانه‌ها با هماهنگی شهرداری‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه‌آهن شمال‌غرب و شمال (۲)، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دهیاری‌ها ضمن بازدید و نظارت دقیق بر وضعیت رودخانه‌ها، کانال‌ها و مسیل های استان، با اقدامات کنترلی در مرحله پیشگیری و آمادگی (قبل بحران)، نسبت به لایروبی رودخانه‌ها، برخورد با متصرفین حریم بستر رودخانه‌ها و رفع مشکلات موجود اقدامات لازم را انجام دهد تا با این اقدامات هزینه‌های کمتری را پس از بحران متحمل شویم.

او ادامه داد: فرمانداران، روسای ستاد مدیریت بحران شهرستان ها نیز باید در زمینه لایروبی و برخورد با متصرفین حریم بستر رودخانه‌ها در شهرستان بر اساس ضوابط مربوطه عمل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد:با توجه به وجود مخاطرات سرمازدگی و خشکسالی در استان و همچنین وجود برخی از آفات تهدید کننده محصولات کشاورزی و باغی، جهاد کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی باید اقدامات لازم را در زمینه افزایش سطح پوشش بیمه نمودن محصولات باغی و زراعی انجام دهند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا