سیاسی

نماینده تهران فوت کرد، رئیسی و قالیباف پیام دادند +جزئیات

نماینده تهران فوت کرد، رئیسی و قالیباف پیام دادند +جزئیات

به گزارش خبرگزاری برگزیده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روز گذشته آیت الله محمدحسن فاضل گلپایگانی(زالی) نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری دارفانی را وداع گفت. در پی آن رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه درگذشت وی را تسلیت گفتند.

نماینده مجلس عزادار شد/ پیام تسلیت نائب رئیس مجلس

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله فاضل گلپایگانی(زالی) استاد حوزه علمیه و نماینده مجلس خبرگان رهبری موجب تأثر خاطر شد.

این روحانی وارسته در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از همراهان حضرت امام (ره) و پس از انقلاب نیز عمر بابرکت خویش را در سنگرهای مختلف تدریس علم و اخلاق در حوزه علمیه قم و دانشگاه‌های تهران سپری نمود تا اینکه نمایندگی مردم شریف تهران در مجلس خبرگان رهبری را بر عهده گرفت و نامی نیک و کارنامه پرباری از خود به یادگار گذاشت که یقینا توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان ایشان، مردم شریف گلپایگان و تهران، ریاست و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه و همجواری با ائمه معصومین (ع) و برای عموم بازماندگان محترم صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران»

فاضل گلپایگانی یار صدیق امام بود

به روایت ایسنا،متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال آیت‌الله حاج شیخ‌ محمدحسن فاضل گلپایگانی(زالی)، عضو مجلس‌خبرگان رهبری و از اساتید حوزه علمیه ‌قم موجب تأسف و تأثر شد.

این عالم وارسته و مهذب از مبارزان دوران نهضت‌ اسلامی، یار صدیق امام راحل(ره) و رهبری نظام و خدمتگزاری صدیق با سوابق ارزشمند در عرصه‌های تبلیغی، حوزوی، نشر معارف اسلامی و تربیت طلاب و ترویج شعائر اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام بودند.

ضمن عرض تسلیت به روحانیت محترم و حوزه‌های علمیه، مردم شریف تهران و گلپایگان و بیت معزز، علو درجات و رضوان‌ الهی برای این روحانی جلیل‌القدر و صبر و اجر برای بازماندگان از درگاه ایزد منان مسالت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف

رییس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی»

۲۷۲۱۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا