کردستان

در کردستان بیش از ۳۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج هستند

در کردستان بیش از ۳۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، دکتر انور اسماعیلی، مدیر کل بیمه سلامت کردستان به مناسبت هفته بیمه سلامت، در جمع خبرنگاران از تاسیس صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج خبر داد و اظهار کرد: در چند سال گذشته طرح های شاخصی در کشور آغاز و تاکنون در حال توسعه است که برای ۱۰۷ بیماری خدمات حمایتی در نظر گرفته و در حال حاضر برای ۵۵ بیماری به صورت خودکار در سامانه خدمات تعریف و کد ملی افراد ثبت شده و حمایت های لازم در سیستم به بیمه شدگان اتخاذ می شود.

وی افزود: اولین هدف از تاسیس صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج حفاظت از بیماران است که آنها دچار هزینه های کمرشکن نشوند.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان بیان کرد: طبق آخرین آمار بیش از ۳۰ هزار نفر در استان عضو این صندوق هستند.

دکتر اسماعیلی با اشاره به اینکه این صندوق حمایتی بیمه نیست و اساس نامه و تراز نامه مستقل دارد و جدایی از بیمه سلامت است، تصریح کرد: تمام ایرانیان و حتی اتباع خارجی می توانند تحت پوشش این بیمه باشند.

وی به پوشش هزینه های ناباروری در راستای حمایت از سیاست های جوانی جمعیت پرداخت و عنوان کرد: ۹۰ در صد از هزینه های سرپایی و بستری مربوط به هزینه های ناباروری است.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان گفت: همچنین خدمات کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان در بیمارستان بستری می شوند.

دکتر اسماعیلی با اشاره به اینکه دو مرکز ناباروری در بیمارستان بعثت سنندج وجود دارد، بیان کرد: امسال دو درمانگاه ناباروری در مریوان و سقز تاسیس می شود که مراحل اجرای آن در حال اقدام است.

وی افزود: افزایش تعداد بیمه شدگان، افزایش درصد پوشش بیمه شدگان و افزایش دارو و خدمات نشان از بیمه فعال در هر کشور است.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان به نسخه الکترونیکی پرداخت و خاطرنشان کرد: ماهانه ۳۵۰ هزار نسخه سرپایی و ۱۷ هزار پرونده بستری در سامانه ثبت شده و به نسخه و پرونده های کاغذی خدمتی ارائه نمی شود.

دکتر اسماعیلی با اشاره به اینکه بیمه سلامت از حالت یکسان نگری به عدالت نگری تبدیل می شود، افزود: از سال ۹۷ تا کنون خدمات بیمه سلامت ۹ درصد افزایش داده شده است و برای ۵ دهک اول کشور که بیمه درمانی ندارند، بیمه سلامت به صورت رایگان ارائه شده و برای دیگر دهک ها برنامه ای طراحی شده تا به صورت اجباری خود را بیمه درمانی کنند.

وی گفت: از بهمن ماه سال ۹۹ پزشک خانواده شهری شروع شده اما تاکنون اقدامات موثری از سوی بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی انجام نشده است.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان ذکر کرد: پوشش بیمه توانبخشی (بهزیستی) برای بیش از ۳۵ هزار نفر خدمات ارائه می دهد که در سامانه بیمه نشان دار شده اند.

دکتر اسماعیلی یادآور شد: در کردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تحت پوشش بیمه سلامت هستند که به ۹۰۰ هزار از آن ها به صورت رایگان خدمات ارائه می شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا