چهارمحال و بختیاری

دغدغه‌های فرهنگی فرمانداران و ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری چیست؟

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی فرمانداران و امامان جمعه شهرستان‌ها برخی از معضلات و آسیب‌های فرهنگی منطقه خود را مطرح کردند تا در جلسات بعدی به این مشکلات رسیدگی و راه چاره برای آن‌ها پیدا شود که برخی از نکات مطرح شده در جلسه را در ادامه این گزارش می‌خوانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن میرافضلی بیکاری و عدم توسعه در شهرستان بن را مهمترین معضلات دانست و گفت: به علت عدم اشتغال جوانان طلاق نیز در این شهرستان به چشم می‌خورد البته نباید از اعتیاد و فرق نوظهور در این شهرستان چشم‌پوشی کرد.

امام جمعه شهرستان بن به کارایی شورای فرهنگ عمومی و زیرسوال بودن برخی از جلسات اشاره کرد و افزود: زمانی که دبیرخانه شورا توجهی به شورا نداشته باشد ادامه دادن این جلسات زیر سوال می‌رود لذا انتظار داریم که تحت عنوان فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها فعالیت‌های انجام شود.

وی بیان کرد: یک پارچه شدن چادر در میان بانوان باید به عنوان یک هدف قرار گیرد اما متاسفانه دیده می‌شود که به برخی از بانوان موفق و محجبه این شهرستان از صدا و سیما یا دیگر نهادها به عنوان مجری پیشنهاد فعالیت داده می‌شود اما با این شرط که چادر نداشته باشند و این رفتارها از برخی دستگاه‌ها بعید است.

اگر قرار است حرکتی انجام ندهیم حداقل به داشته‌هایمان آسیب نزنیم

میرافضلی در پایان با بیان اینکه این کم کاری‌ها به علت عدم نظارت کافی از سمت استان است، گفت: قرار است در این جلسات سیاستگذاری فرهنگ داشته باشیم نه اینکه در مورد برگزاری مراسمات ویژه مناسبات صحبت کنیم پس اگر قرار است حرکتی انجام ندهیم حداقل به داشته‌هایمان آسیب نزنیم.

مسئول پروازی در شهرستان معضل ایجاد می‌کند

 حجت‌الاسلام یدالله زمانی در ادامه با بیان اینکه ۹۸ درصد مسئولان شهرستان کیار، ساکن در شهرستان نیستند، گفت: عدم استقرار مسئول در شهرستان آسیب بزرگی برای منطقه است که مشکلات بسیاری به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان کیار افزود: چند مسجد این شهرستان ماه‌ها تعطیل است و نظارت فرهنگی بر مناطق گردشگری و بوم گردی وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از محل‌هایی که فرهنگ عمومی در آن بروز پیدا می‌کند مجالس عروسی و عزا است که همه مردم با آن درگیر هستند.

زمانی بیان کرد: متأسفانه در شرایط کرونا ذائقه مردم تغییر کرد، قبلاً مردم در پایگاه‌هایی جمع می‌شدند و مطالب و توصیه‌ها به آن‌ها گفته می‌شد اما امروز این ظرفیت از بین رفته است. امروز مجالس چارچوبی ندارند لذا انواع اسلحه و موسیقی وارد مجلس عزا شده و هیچ توجیهی غیر از چشم و همچشمی ندارند.

ارتقاء نگاه فرهنگی اولین وظیفه مسئولان فرهنگی

حجت‌اسلام سیدمحمد احمدی ادامه داد: نگاه به شورای فرهنگ عمومی باید یک نگاه تحولی شود و برنامه‌های ما نیز در همین راستا باشد پس ارتقاء نگاه به فرهنگ اولین وظیفه ما در این راستا است.

امام جمعه شهرستان بروجن با بیان اینکه حلقه وصل ادارات فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی است، گفت: در خواست داریم شورای فرهنگ عمومی استان بر امور نظارت جدی‌تری داشته باشد و در حد تراز فعالیت کند و به موارد نادرست تذکر دهد.

باشگاه‌های ورزشی در سامان ساماندهی شدند

کمال اکبریان نیز در ادامه این جلسه گفت: در حوزه رفتینگ و مسافرت‌ها در شهرستان سامان تصمیمات خوبی گرفته شده است،تیم‌های نظارتی در ایام تعطیل در این شهرستان حضور فیزیکی داشتند که منجر به ساماندهی باشگاه‌ها شده و با برخی‌ها نیز برخورد شده است.

 با توجه به گزارشات ارائه شده توسط امام جمعه و فرمانداران شهرستان‌ها مواردی از جمله طلاق، اعتیاد، وجود ادیان مختلف بهائیت و زرتشتی، خودکشی، استفاده از سلاح‌های مجاز و غیرمجاز در جشن‌ها و مراسمات عزاداری و… از جمله مهمترین مشکلات شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است.

 فقر، بیکاری، نبود زیرساخت‌های گردشگری و رفاهی، حاشیه‌نشینی در روستاها، نبود واحدهای تولید برای اشتغال از جمله عوامل اصلی بروز این مشکلات هستند که امید است مسئولان فرهنگی استان برای ارتقاء فرهنگ در شهرستان‌ها ابتدا به زیرساخت‌ها توجهات لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا