قم

قوانین کافی برای برخورد با جرائم فرهنگی وجود ندارد

به گزارش برگزیده های ایران از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب دادستان قم امروز در نشست ستاد عالی امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت‌های قرارگاه ۱۹ دی باید نتیجه محور باشند نه فعالیت محور، اظهار کرد: اثر اقدامات ما باید ماندگار باشد و باید پیگیری کنیم که آیا نتیجه اقدامات ما باعث کم شدن ناهنجاری‌ها شده است یا خیر و گزارش‌های ما باید برای مردم محسوس و پذیرفتنی باشد.

وی با بیان اینکه افرادی که خودشان باید پاسخگو باشند در فضای مجازی به سمت مطالبه گری رفته اند، افزود: باید وظایف تقسیم بندی شود و هر دستگاه متولی یک امر باشد و اینطور نشود که چند دستگاه وظیفه نظارت را بر عهده داشته باشند.

دادستان قم وظیفه دستگاه قضایی را حمایت از مجموعه‌هایی که در مقوله‌های فرهنگی ورود داشته باشند دانست و گفت: این امر با تشکیل قرارگاهی در دادسرا پیگیری می‌شود و تمام ظرفیت دستگاه قضا را در حمایت از مجموعه‌هایی که کار فرهنگی انجام می دهند به کار گرفته ایم.

وی افزود: ما متأسفانه قوانین کافی برای برخورد با جرائم فرهنگی نداریم و بد حجابی را در ذیل جریحه دار کردن عفت عمومی جرم انگاری می کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام ابوالفضل تحریری معاون دادستان قم گفت: قرارگاهی در دادسرا تشکیل داده‌ایم که با فعال کردن سامانه گزارشات مردمی، حمایت از گروهای جهادی، تقویت و آموزش ضابطین قضایی، رسیدگی به حقوق عامه، ایجاد انسجام در همکاران قضایی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گام‌های مطلوبی را برداشته است.

وی افزود: در بحث حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گروه‌هایی که در این موضوع کار می‌کردند گزارش‌شان به صورت فنی ارائه نمی شد و ما سامانه ای را در نرم افزارهای واتساپ و سروش و ایتا قرار دادیم تا گزارشات را به ما بدهند و در حدود ۲ هزار گزارش به همراه مستندات در سال گذشته به ما ارسال و پیگیری شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا