چهارمحال و بختیاری

انتقاد امام جمعه شهرکرد از افراط در افشاگری/ بردن آبروی افراد به بهانه شفاف‌سازی غلط است

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به موعظه قرآن در خصوص سکوت در برابر آنچه بدان علم نداریم، گفت: زبان و همه اعضای ما باید در برابر پروردگار پاسخگو باشند و لذا ما حق نداریم جاهلانه حرفی را نشر دهیم و در جامعه انحراف ایجاد کنیم.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: ما حتی اجازه نداریم هرآنچه می‌دانیم را هم مطرح و برجسته کنیم مگر جاهایی که سلامت جامعه و مصلحت اقتضا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان به بهانه شفاف‌سازی، حساس کردن افکار عمومی و حتی نهی از منکر زیر و بم امور افراد را علنی کرد، افزود: این جار زدن، قبح فساد را از بین می‌برد.

نکونام خاطرنشان کرد: افشاگری هم باید به اندازه باشد وقتی خداوند متعال ستارالعیوب است، ما بندگان حق نداریم در افشای امور شخصی دیگران زیاده‌روی کنیم.

فرهنگ بسیجی لازمه مقابله با دشمنان است

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته بسیج بیان داشت: باید برای ترویج فرهنگ ناب بسیج تلاش کنیم و اجازه ندهیم این فرهنگ زیبا از جامعه رخت بربندد چراکه فرهنگ و روحیه بسیجی برای صیانت از انقلاب و مقابله با دشمن ضروری است.

وی به ترمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به عملکرد این شورا در سال‌های اخیر نقدهای جدی وجود دارد و مطالبات بر زمین مانده و راه‌های نرفته بسیاری هست.

نکونام ادامه داد: این شورا سیاستگذار اصلی علم و فرهنگ است و انتظارات بسیاری را باید برآورده سازد.

علم و فرهنگ باید زمینه‌ساز تمدن اسلامی باشد

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید علم و محتوای آن و همینطور فرهنگ و چگونگی آن را برای جامعه ترسیم کند، عنوان کرد: جهت‌گیری تمام این‌ها باید رسیدن به تمدن اسلامی باشد.

وی توضیح داد: اگر علوم به مادیات و تجربیات محدود و از ماورا غافل شود صرفا جامعه‌ای مادی خواهیم داشت و در بهترین حالت دنیایی آباد، در حالی که هدف آفرینش رسیدن به ملکوت است.

نکونام با بیان اینکه موارد مذکور در فرهنگ هم صدق می‌کند، تشریح کرد: اگر آنچه در فضای جامعه ساری و جاری است صرفا آداب و رسوم برآمده از تمایلات انسان‌ها باشد و نه از فطرت پاک آن‌ها، نمی‌توان انسان عرشی ساخت و تربیت کرد.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: آنچه که دنیا امروز گرفتار آن است، جنگ‌ها و ظلم‌ها همه نشأت گرفته از همین نگاه مادی است.

وی انقلاب اسلامی را تداوم انقلاب انبیای الهی دانست و گفت: انقلاب انبیا برای احیای کرامت انسانی، عزت و عدالت شکل گرفت تا اصلاح‌گر جامعه باشد.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا