اجتماعی

سفر مسئولان شهرداری تهران به ترکیه در هفته آینده برای ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه‌کابین به کشور

سفر مسئولان شهرداری تهران به ترکیه در هفته آینده برای ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه‌کابین به کشور

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، جلال بهرامی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده در این معاونت اظهار کرد: مبلغ ابلاغی امسال از سوی شورا نزدیک به ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده و سرفصل‌های آن کاملا مشخص است و تا به امروز ۱۱۶ هزار میلیارد تومان کار تعریف شده است و این عددی نیست که صرفا شهرداری تهران آن را بپردازد. به عنوان مثال در بخش تاکسی که ۳۳ هزار میلیار تومان نیاز دارد تسهیلاتی را فراهم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۶۲۷ هزار میلیارد تومان برای طرح‌ها نیاز است، گفت: ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ۱۱۶ هزار میلیارد تومان به تاکسیرانی بر می‌گردد و ۳۰ تا ۴۰ درصد از محل غیرنقد است و ۸ هزار میلیارد تومان از قرارداد اتوبوس‌ها نیز غیرنقد است و نزدیک به همین عدد نیز از سوی بانک‌ها پیگیری می‌شود و بخشی نیز به صورت نقد است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد:  برای انجام تعهدات در مترو به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان و در بخش اتوبوس به بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رایزنی برای واردات اتوبوس‌های سه‌کابین به تهران/ معطل پول دولت نمی‌مانیم

بهرامی با اشاره به اینکه در سال جاری نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان کار تعریف شده گفت: اعتبار امسال بخش مترو ۴۲۶۰ میلیارد تومان است و در برنامه چشم‌انداز این عدد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است اما برای تکمیل خطوط مترو به ۶۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه چشم‌انداز امسال احداث ۱۳ ایستگاه را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: بازسازی ۲۱۱ واگن، ۴۲۰۰ دستگاه ون، ۵ هزار دستگاه تاکسی و ۸ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را در سال جاری پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پیش پرداخت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به شرکت اسنا انجام شده است گفت: هزار میلیارد تومان نیز پول نقد پرداخت شده و سه برابر آن ملک قرار داده شده است. به جز این هزار دستگاه نیز که به قرارداد قطعی رسیده و ابلاغ شده ۵۰۰ دستگاه نیز به قرارداد قطعی رسیده است و با احتساب هزار دستگاهی که ماه گذشته قرارداد آن منعقد شد در مجموع تعداد اتوبوس‌هایی که قرارداد آن به امضا رسیده است به ۳ هزار دستگاه می‌رسد.

بهرامی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری یک هزار و ۴۶۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده خواهد شد، گفت: ما قراردادها را بدون واسطه و دلال، با شرکت‌های اتوبوسرانی منعقد کرده‌ایم و هفته‌ آینده به ترکیه سفر خواهیم کرد تا قرارداد یکصد دستگاه اتوبوس سه‌کابین را منعقد کنیم و مابقی قراردادها در نیمه دوم امسال منعقد خواهد شد.

وی گفت: اگر چنانچه بانک مرکزی برای گشایش ارزی کمک کند یک هزار و ۴۶۰ دستگاه را تا پایان سال تامین خواهیم کرد و ۵۰۰ دستگاه دو کابین و ۵۰۰ دستگاه نیز بازسازی و به ناوگان حمل و نقل اضافه خواهیم کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا