مرکزی

ساوه مشکل زمین برای مسکن ندارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، مهدیه زندیه وکیلی در جلسه بررسی طرح نهضت مسکن در ساوه با بیان اینکه تفاوتی در طرح‌های اقدام ملی، مسکن مهر، نهضت مسکن و… وجود ندارد اظهار کرد: تمامی طرح‌های مسکن ذیل قانون حمایت و تولید مسکن است که اخیراً در طرح جهش مسکن اصلاحیه‌هایی به آن افزوده شده است.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد بخشی از مسکن مردم را به‌عنوان مسکن حمایتی تأمین کند گفت: در همین راستا با فعال شدن سامانه و ثبت نام متقاضیان می‌بایست پالایش‌های لازم انجام تا به تعداد متقاضیان واقعی زمین تأمین کرد.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی سهم استان مرکزی در طرح جهش مسکن طی ۴ سال را حدود ۶۱ هزار واحد دانست و گفت: از مجموع ۴ میلیون واحدی که قرار شده در سال اول دولت برنامه‌ریزی شود حدود ۱ میلیون در سال اول ایجاد خواهد شد که طرح‌های قبلی مسکن نیز در قالب همین طرح ادغام می‌شوند.

زندیه وکیلی با تأکید بر اینکه نیازسنجی متقاضیان واقعی برای تأمین زمین از مهمترین بخش‌های این طرح است گفت: طبیعتاً در ابتدای بازگشایی سایت افراد زیادی ثبت نام خواهند داشت اما کسانی متقاضی واقعی تلقی می‌شوند که فرم «ج» آنها سبز و شرایط عمومی را دارا باشند.

وی لازمه ساخت مسکن و پیشرفت فیزیکی را تأمین حداقل آورده از سوی متقاضیان دانست و عنوان کرد: در طرح مسکن مهر حمایت خوبی در زمینه انشعابات، مجوزات، نقشه و… صورت می‌گرفت و کمک‌های بلاعوضی برای آن تزریق می‌شد اما پروژه‌های فعلی تنها با آورده متقاضی و وام ساخته خواهند شد لذا متقاضی نهایی باید حداقل آورده بیش از ۲۰۰ میلیون تومان را در نظر بگیرد.

معاون استاندار تصریح کرد: شورای مسکن شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی می‌بایست در شناسایی افراد واجد شرایط تسریع ببخشند تا با پالایش متقاضیان واقعی زمین تأمین شود چراکه در طرح‌های قبلی بدون نیازسنجی زیرساخت آماده شده بود که به دلیل نبود متقاضی پروژه‌ها بر زمین ماند.

به گفته زندیه وکیلی باید با برنامه‌ریزی لازم حداقل آورده را به متقاضیان اعلام کرد تا کسانی که توانایی مالی ندارند در  این پروژه‌ها دچار ضرر مالی نشوند و پروژه نیز دچار توقف نشود.

وی با بیان اینکه در شهر ساوه مشکل زمین برای مسکن وجود ندارد گفت: کارخانه‌هایی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صورت تأمین زمین از سوی دولت و فراهم شدن وام برای نیروهای خود مسکن حمایتی درست کنند که بخش اعظمی از مشکلات در حوزه مسکن را حل خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه با اشاره به شناسایی زمین‌های مازاد نیاز دستگاه‌ها در این شهرستان گفت: سهمیه شهرستان ساوه در طرح جهش مسکن طی ۴ سال بیش از ۱۴ هزار واحد است که اقدامات برای تأمین زمین در دست انجام است.

احمد مرزبان افزود: در طرح اقدام ملی نیز سهمیه شهرستان ۵۶۰ واحد بود که با یک بسیج همگانی و تعامل دستگاه‌ها توانستیم این تعداد را به ۱۸۴۸ واحد برسانیم.

وی با بیان اینکه یک قطعه زمین ۹۰ هکتاری در منطقه بام ساوه برای این طرح در نظر گرفته شده بود گفت: بررسی‌ها نشان داد به لحاظ توپوگرافی آماده‌سازی این زمین زمان‌بر و هزینه‌بر خواهد بود لذا بررسی ۸۴۵ هکتار زمین طی روزهای گذشته در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم در صورت دارا بودن قابلیت الحاق بخشی از این زمین‌ها به محدوده شهر، مشکل را حل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰ هکتار اراضی در محدوده پلاک ۸۴ ساوه و ۳۰ هکتار در بخشی دیگر نیز آماده انجام این طرح است که اقدامات لازم در کمیسیون‌های مربوطه انجام خواهد شد.

مرزبان در خصوص شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌ها نیز گفت: طبق قانونی زمین‌های مازاد دستگاه‌ها باید برای طرح مسکن استفاده شود اما چنانچه دستگاه‌ها می‌خواهند برای کارکنان واجد شرایط خود مسکن بسازند می‌توانند نسبت به معرفی آنان به اداره کل اقدام کنند تا در صورت داشتن شرایط در اولویت قرار بگیرند اما مازاد واحدها به عموم مردم تعلق خواهد گرفت

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا