تهران

انتخاب فرمانداری فسادستیز، خواسته مردم اسلامشهر

خبرگزاری برگزیده های ایران – اسلامشهر، با تغییرات به وجود آمده در مدیریت اجرایی کشور و دولت و با روی کار آمدن رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم، بالطبع مردم شاهد تغییر و تحولاتی در مدیریت اجرایی کشور هستند که در این راستا انتخاب مدیران لایق، کاربلد، دلسوز، انقلابی و جوان همواره یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم از رئیس دولت سیزدهم بوده و است.

پس از روی کار آمدن استاندار جدید تهران، زمزمه‌های تغییر فرمانداران شهرستان‌های این استان بحث داغ محافل شده و به یکی از پربیننده‌ترین مطالب و سوژه‌های خبری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است؛ هر فرد، گروه و جناحی تلاش می‌کند تا گزینه مورد نظر خود را جهت تصدی سمت عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در شهرستان خود معرفی و تبلیغ کند.

در شهرستان اسلامشهر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان تهران بعد از کلان‌شهر پایتخت، شخصیت‌های مختلفی برای تصدی مسؤولیت خطیر فرمانداری اسلامشهر اعلام آمادگی کرده و بعضاً برای دستیابی به این مسؤولیت دست و پا زده و خود را به هر دری می‌کوبند.

در این باره به سرغ برخی افراد نخبه و پیشکسوت در شهرستان رفته و با آن‌ها گفت‌وگو کردیم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.

فرمانداری تحول‌گرا و فراجناحی می‌خواهیم

محمودرضا محمود پناهی استاد دانشگاه و فعال اجتماعی شهرستان اسلامشهر با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های فرماندار اسلامشهر اظهار کرد: شخصی می‌تواند فرمانداری توانمند و کارآمد برای شهرستان اسلامشهر با مشکلات زیاد باشد که علاوه بر داشتن شناخت خوبی از منطقه، تجربه کافی برای مدیریت شهری و تخصص در مدیریت مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی در کارنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر شرایط پیچیده سیاسی خاصی دارد، تاکید کرد: فرماندار باید علاوه بر توجه به مسائل عمرانی و زیرساخت‌های رشد و توسعه منطقه، پیگیر رفع مشکلات پروژه‌های کلان و نیمه کاره شهرستان در عرصه‌های مختلف بهداشتی، رفاهی و غیره در منطقه باشد و به عنوان یک عنصر تحول گرا و تحول خواه در راستای رشد و پیشرفت شهرستان تلاش کند.

این فعال سیاسی و اجتماعی خاطرنشان کرد: فرماندار موفق کسی است که متعلق به گروه و جریان خاص نباشد و با استفاده از ظرفیت‌ها، استعدادها و پتانسیل‌های بالقوه فارغ از هرگونه نگرش سیاسی، فراجناحی عمل کند و با اجماع تمام توانمندی ها و امکانات بستر حل مشکلات منطقه را فراهم آورد.

همتی افزود: مدیران غیر بومی از لحاظ زیر ساختی اقدام قابل توجهی برای شهرستان انجام نداده‌اند،‌در طول حدود ۲۶ سال گذشته هیچ فرماندار بومی شهرستانی نداشته‌ایم.

مردمی بودن فرماندار،‌ راه حل مشکلات شهرستان

حسن اذان‌گو خبرنگار پیشکسوت و فعال اجتماعی شهرستان اسلامشهر نیز مردمی و عملگرا بودن را یکی از ویژگی‌های فرماندار برشمرد و اظهار کرد: فرماندار باید مردمی باشد و درد مردم و مشکلات آنها را درک کند تا بتواند پیگیر مشکلات آنها باشد، فرماندار موفق کسی است که با ایجاد ارتباط کارآمد از هر فرصت و موقعیتی برای ارتقاء جایگاه شهرستان و رشد و پیشرفت منطقه استفاده کند.

فرماندار باید فسادستیز باشد

مصطفی کریمی پیشکسوت عرصه ورزش و از نخبگان شهرستان اسلامشهر داشتن تجربه و تخصص کافی برای مدیریت امور مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی شهرستان را یکی از ویژگی‌های فرماندار موفق برشمرد و تصریح کرد: فرماندار مورد باید علاوه بر داشتن صداقت در رفتار و گفتار و عمل، دست پاک و امانتدار خوب و حافظ منافع بیت المال و مردم باشد.

فرمانداری محلی برای خدمت به مردم باشد

محسن همتی نویسنده و مولف ده‌ها جلد کتاب و فعال فرهنگی و اجتماعی در شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه بین بومی و یا غیر بومی بودن فرماندار فرقی نباید قائل شد، اظهار کرد: فرماندار یک شهرستانی مانند اسلامشهر، کسی می‌تواند باشد که فارغ از هر نوع نگرش و وابستگی غربی و گروهی برای عموم مردم، پیگیر مسائل و مشکلات و دغدغه‌های مردم منطقه باشد.

همتی با بیان اینکه نماینده عالی دولت در شهرستان نباید دنبال قدرت طلبی و انحصارطلبی باشد، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل و اولویت‌های شهرستان اسلامشهر با توجه به موقعیت جمعیت و ویژگی های منحصر به فرد آن، ارتقای جایگاه و مرتبه فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه است.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: فرمانداری اسلامشهر باید محلی برای خدمت‌گذاری به مردم و رفع مشکلات آنان باشد نه اینکه به محلی برای ارتزاق و امرار معاش و کسب زر و ثروت برای افراد معلوم الحال باشد.

انتظار مردم شهرستان

با توجه به اظهارات و بیانات افراد و گروه‌های مختلف، انتخاب یک مدیر توانمند، فساد ستیز، متعهد، جهادی و درد آشنا با شهرستان اسلامشهر خواسته مردم است.

لازم به ذکر است در شهرستان اسلامشهر بسیاری افراد توانمند، کاربلد، با سواد، متخصص وجود دارند که در عین گمنامی و ناشناخته بودن، به عنوان مدیران موفق در بسیاری از مناصب و پست‌های مدیریتی در مجموعه‌های مختلف دولتی و نظامی در اقصی نقاط استان و کشور و حتی وزارتخانه‌های مهم مشغول به فعالیت هستند.

لذا با وجود همچین نیروهایی در شهرستان،‌ استفاده از نیروی بومی متعهد مورد انتظار است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا