لرستان

دوران دفاع مقدس مادران بسیاری از جان شیرین فرزندان خود گذشتند

دوران دفاع مقدس مادران بسیاری از جان شیرین فرزندان خود گذشتند

به گزارش برگزیده لرستان، سرهنگ محسن رشیدی در نشست بصیرتی با موضوع تبیین دفاع مقدس با حضور مدرسان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان، با بیان اینکه پیروزی هایی که اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی کسب کرده به برکت دفاع مقدس است، اظهار کرد: استکبار جهانی از همان ابتدای شکل گیری انقلاب فکر نمی کرد که رهبری فرزانه بتواند نیروهای سازمان دهی نشده را در قالب انقلابی بزرگ سامان دهد که بتوانند رژیم شاهنشاهی را سرنگون و انقلاب نوپایی را ایجاد کند.

وی افزود: یکی از ضربات مهلکی را که دشمن در ابتدای نهضت اسلامی تاکنون خورده است، نادیده گرفتن نقش بارز و پررنگ مردم بوده که در اعترافات خود نیز به این موضوع اذعان داشته اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به تهدیدات استکبار به اشکال مختلف، عنوان کرد: جنگ صدام با ایران بر سر مرز نبود و این را باید برای نسل جوان آینده تبیین کرد.

سرهنگ رشیدی با تاکید بر اینکه هدف دشمنان ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: حدود ۳۶ کشور از صدام پشتیبانی کردند تا بتواند ایران را ساقط کنند و تمامی سناریوی لازم نیز طراحی شده بود.

وی با اشاره به نقش حماسی مردم و دستان خالی جمهوری اسلامی در مقابل لشگر تا بن دندان مسلح حزب بعث، بیان کرد: در آن زمان سازمان ملل روزه سکوت گرفت و صدام را در تجاوز به خاک ایران محکوم نکرد، اما امام راحل (ره) با تعیین خط بین کفر و اسلام در آن مقطع، با هوشمندی خود معادلات را عوض و موازنه جنگ به نفع اسلام تغییر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، افزود: در آن زمان بسیاری نظر به انحلال ارتش دادند ، اما شهید چمران با هوشیاری تمام بر تقویت ارتش تاکید کردند و این یکی از نکات کلیدی هوشمندی دلسوزان انقلاب بود، چراکه تاکید بر حفظ وحدت داشتند.

سرهنگ رشیدی با اشاره به نفوذ معنوی امام و نقش مهم ایشان در اداره جنگ، تاکید کرد: جنگ در تمام مکاتب نکوهیده اما در اسلام موضوع دفاع بر هر مرد و زنی واجب است.

وی با اشاره به نقش مهم زنان عفیفه و مادران در باز کردن گره جنگ هشت ساله، بیان کرد: دوران دفاع مقدس مادران بسیاری از جان شیرین فرزندان خود گذشتند و زنان بسیاری همسران خود را برای دفاع از اسلام تقدیم کردند تا نهال نوپای انقلاب با خون آنها آبیاری شود و اینها تمامی به برکت نفوذ معنوی امام در دلها رخ داد که منجر به انگیزه ای بزرگ برای ایستادگی در مقابل دشمن شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا