کردستان

ایجاد هفت هزار فرصت شغلی توسط صندوق کارآفرینی امید در کردستان/افتتاح طرح های اشتغال زایی در شهرستان سروآباد

ایجاد هفت هزار فرصت شغلی توسط صندوق کارآفرینی امید در کردستان/افتتاح طرح های اشتغال زایی در شهرستان سروآباد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، نعمت اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان در شهرستان مریوان، اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید و دولت مدل‌ها و طرح‌هایی را در زمینه راه اندازی و تسریع تولید طرح‌های راکد، نیمه تمام و نیمه فعال تحت عنوان نهضت احیا را پیگیری می‌کند.

وی افزود: امسال در سطح کشور با همکاری نهضت احیا و استانداری‌ها و فرمانداری ها در تلاشیم بیش از یک هزار طرح در سراسر کشور را مورد حمایت قرار دهیم که در هر شهرستان استان کردستان دو طرح مورد حمایت قرار می گیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، در خصوص مدل‌های صندوق کارآفرینی امید گفت: رشد اقتصادی از دو طریق افزایش سرمایه گذاری و بهره وری صورت می گیرد، طرح نوفن یا مدار یکی از طرح‌های افزایش بهره وری در فعالیت های در حال اجرا است که با روش های بسیار ساده و با کمک ها و حمایت های مالی و غیر مالی در زمینه طرح موانع تولید، حقوقی، بیمه و مالیات به سرعت می‌توانند افزایش تولید داشته باشد.

رضایی اضافه کرد: طرح های نوفن با استفاده از فناوری نوین و از طریق طرح‌های دانش بنیان موجب افزایش تولید در مقیاس و بهره وری می‌شود.

وی گفت: قرار است امسال در سراسر کشور ۷۰ هزار طرح را مورد حمایت قرار بدهیم و به آن‌ها ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم که اقدامی بسیار موثر در توسعه پروژه ها است.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، تمام فعالیت صندوق‌ها در سراسر کشور به صورت روزانه و هفتگی مورد رصد قرار گرفته و گزارش عملکردها به استان‌ها ارائه شده و متناسب با فعالیت‌های اصلاحی صورت می گیرد.

رضایی عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید در استان کردستان طی دو سال دولت سیزدهم بیش از دو هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات پرداخت کرده و هفت هزار موقعیت شغلی را در قالب این طرح ها ایجاد یا تصویب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری برنامه بر این است که بیش از یک هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شود و زمینه ایجاد اشتغال سه هزار فرصت شغلی فراهم کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، ادامه داد: دولت در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که بیش از یک میلیون فرصت شغلی را مورد حمایت قرار داده و ایجاد شده است.

رضایی به روش تعیین آمار در کشور پرداخت و گفت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۷۳۰هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: سال گذشته ۴۰ هزار و ۸۷۷ فقره تسهیلات در سطح کشور پرداخت کرده ایم که در قالب این طرح ها ۱۰۶ هزار فرصت شغلی ایجاد و تثبیت شده است. این بحث قابل راست آزمایی است چون طرح ها با میزان تسهیلات سه، شش، ۹ و ۱۲ ماهه نظارت شده و گزارش ها مورد بررسی قرار می گیرد.

ایجاد هفت هزار فرصت شغلی توسط صندوق کارآفرینی امید در کردستان/افتتاح طرح های اشتغال زایی در شهرستان سروآباد

افتتاح طرح های اشتغال زایی در شهرستان سروآباد

کمال حسینی مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری کردستان گفت: در بازدید از طرح‌های شهرستان سروآباد، طرح های اشتغال زایی پرورش ماهیان سردآبی، پروژه اولین هتل و واحد تولید ترشیجات و شوریجات افتتاح شد.

وی افزود: طرح پرورش ماهیان سردآبی سروآباد دارای ۱۱ استخر است که میزان دو میلیارد و ۵۰۰ تومان سرمایه گذاری شده و از طریق صندوق کارآفرینی امید یک میلیون و ۵۰۰ تومان تسهیلات پرداخت شده است.

ایجاد هفت هزار فرصت شغلی توسط صندوق کارآفرینی امید در کردستان/افتتاح طرح های اشتغال زایی در شهرستان سروآباد

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری کردستان عنوان کرد: افتتاح طرح های سرمایه گذاری اولین طرح فراوری صنایع تبدیلی (ترشیجات و شوریجات) شهرک صنعتی در شهرستان سروآباد با حجم سرمایه گذاری هشت میلیاد تومان، دو میلیارد و نیم تسهیلات بانکی و ۱۲ نفر اشتغال مستقیم داشته است.

وی بیان کرد: پروژه هتل لیمو در شهرستان سروآباد تاکنون ۹ میلیارد تومان هزینه شده که برای تکمیل آن به چهار میلیارد تومان نیاز است، در این بازدید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به مجری پروژه قول ۲ میلیارد تومان تسهیلات را داد.

حسینی یادآور شد: بازدید سوم به عنوان «نهضت احیا»، صندوق کارآفرینی امید به عنوان بانک عامل طرح های نیمه تمام و راکد را احیا خواهد کرد.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا