زنجان

کلیدواژه موفقیت، اطاعت از ولی فقیه است/ خسارت‌های حوادث ۸۸ جبران نشده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، سردار مجید ارجمند فر در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با عنوان«بصیرت سردار فاطمی»که در سالن روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه به عینه بارها و بارها شاهد معجزه خداوند به هنگامی که دیگر کاری از دست بشر بر نمی‌آمده بوده است، اظهار کرد: در این صحنه‌ها بود که عظمت و شکوه خداوند را با جان و دل لمس کرده‌ام.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) با اشاره به اینکه ۹ دی یکی از یوم‌الله‌های بعد از پیروزی انقلاب محسوب می‌شود که بعد از خیانت برخی از خواص منجر به اعتلای نظام شد، افزود: ۹ دی بعد از هشت ماه اقدامات دشمن که حتی گروه‌های کوچک که قبل از آن فقط در خانه‌های خود فعالیت می‌کردند هم به میدان آمده بودند روی داد.

وی با بیان اینکه حوادث سال ۸۸ در ابتدا از یک مطالبه‌گری و ادعای پیروزی زودرس در انتخابات آغاز شد و به مرور به توهین به پرچم و عزادار امام حسین (ع) و شعارهای نامتعارف کشیده شد، ادامه داد: در این صحنه‌ها بود که مردم متوجه ماجرا شده و صف خود را از ضد انقلاب جدا کردند و ۹ دی شکل گرفت.

سردار ارجمند فر با تاکید بر خسارت بی‌شمار وارد شده در سال ۸۸ به کشور افزود: این خسارت‌ها از جمله بخشی از تحریم‌هاست که هنوز جبران نشده است.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه بسیجی‌ها در آن ایام جان خود را در کف دست گرفته و با حلقه زدن دور بیت رهبری از آن دفاع کردند، افزود: اینچنین بود که آگاهی در بین مردم شکل گرفته و حماسه ۹ دی با آن عظمت روی داد.

وی با تشریح وقایع عید غدیر و بیعت ۱۲۰ هزار نفر با امام علی (ع) در آن روز تصریح کرد: این ۱۲۰ هزار نفر، بعد از ۷۰ روز حاضر به حمایت از ولایت نشدند به طوری که ناموس آن حضرت وارد میدان شد تا از ولایت دفاع کند آنچنان که خانه به خانه در کوبیده و دعوت به حمایت از ولایت می‌کرد و در نهایت هم درب خانه‌اش آتش گرفته و شهید این راه شدند.

سردار ارجمند فر با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که من یکبار هم از ملت نخواستم که به سوریه کمک کنند، ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی با اعتقاد راسخ به اینکه خداوند یاریگر مدافعان دین خدا است وارد میدان شده و با شجاعت به دل دشمن زد و با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نیروها، ماموریت خود را انجام داد.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه نیروی قدس یگان رزمی همراه ندارد، حضور نیروهای ایرانی در سوریه مستشاری و کم بود، تصریح کرد: نیروهای قدس با داعش که رهبری آن در اسرائیل آموزش دیده بود با شعار دین وارد جنگ شده بود در حالیکه با همه نمادهای دینی مخالف بود و بناها و نشانه‌های دین را به آتش کشیده و از بین می‌برد وارد جنگ شد و نیروهای مردمی را بسیج کرده و آموزش داد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نیروهای مردمی را در کشورهای دیگر از جمله سوریه برای دفاع از دین قانع کرد، ادامه داد: ایشان در این راه حتی برای آموزش نیروهای آموزش دیده سوریه هم برنامه داشت که بعدها توسط این نیروها مورد تایید قرار گرفت.

سردار ارجمند فر با تاکید بر اینکه حاج قاسم بر اساس فرمایش ولی فقیه برای نیروی داعشی فریب خورده هم برنامه داشت، ادامه داد: چه بسا نیروهایی از داعش که بعد از آگاهی از انحراف خود همراه نیروهای شهید سلیمانی جنگیده و حتی به شهادت هم رسیدند.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی بدون آمادگی و اطمینان از فراهم بودن شرایط نیروها را برای جنگ اعزام نمی‌کردند، افزود: این توجه در ابعاد دیگر هم مد نظر بود به طوری که خانواده نیروهای رزمی حاضر در منطقه را برای ملاقات به سوریه آورد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در دوران حیات خود هیچ وقت وارد جناح‌ها و گروه‌ها نشد، ادامه داد: حاج  قاسم با تمام توان در مقابل دشمنان ایستاد و دشمن سیلی این ایستادگی را خورد و در آینده هم خواهد خورد.

سردار ارجمند فر در ادامه از مجاهدت‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس از جمله دو عملیات کربلای ۴ و ۵ یاد کرد و گفت: در این عملیات‌ها دانشجویی از دانشگاه علوم پزشکی به نام‌ محمود بهرامی عضو گردان غواصی بود که همراه رزمندگان عضو گردان غواصی، در این دو عملیات با همه توان به دستورات فرماندهان خود عمل کرد.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) ادامه داد: شاید در حال حاضر پذیرش مجاهدت‌های رزمندگان قدری سخت باشد، ولی نوع عمل مدافعان سلامت در پرستاری از مردم در زمان شیوع ویروس کرونا، به ما یادآوری می‌کند که انسان‌های فداکار و ایثارگر اینچنینی وجود دارند.

وی تاکید کرد: کلیدواژه موفقیت در یوم‌الله‌ها، بصیرت و آگاهی که نتیجه آن اطاعت از ولی فقیه است محسوب می‌شود.

در ادامه جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم با حضور در پشت تریبون اقدام به نقل خاطره مرد سوریه‌ای کرد که وقتی برای نجات خانواده اقدام کرده بود شاهد افتادن دخترش از خودرو بوده و با وجود اینکه دخترش دنبال خودرو می‌دویده توقف نکرده تا دیگر اعضای خانواده به دست داعش نیفتند.

حسن بختیاری امنیت و آرامش امروز را نتیجه مجاهدت و ایثار سردار سلیمانی و همرزمانش دانست و ابراز امیدواری کرد، همه برای دفاع از حریم ولایت آماده باشند.

هLچنین مسؤول دفتر نهاد ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله شهید سلیمانی افزود: درک انسان‌ها از وقایع به اندازه وسع آن‌ها است ولی شهید سلیمانی نوع خاصی از ادارک را در این عرصه داشتند.

حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی همچنین با گرامیداشت یاد آیت‌الله مصباح گفت: ایشان به دلیل صراحت گفتار، مورد بی‌مهری بسیاری قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تمدن اسلامی همواره غرب را قلقلک داده از این رو همواره با این موضوع مشکل دارند و با آن کنار نمی‌آیند، افزود: یادمان باشد انقلاب اسلامی با هدف احیای تمدن اسلامی شکل گرفته از این رو است که دشمن در صدد براندازی آن است.

شایان ذکر است، در این مراسم از سردار ارجمند فر با اهدای تابلوی خوشنویسی که در مراسم انجام شد، تجلیل شد.

قرائت سوره ملک، شعرخوانی استاد کلامی، اجرای گروه سرود و مداحی از دیگر برنامه‌های جنبی برنامه سردار فاطمی بود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/م


 2022-01-06 02:06:34

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا