کرمان

فارس من| درخواست ریگانی‌ها برای پایان کابوس جاده مرگ و تقاضای نماینده برای تخصیص اعتبار

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، مخاطبان فارس من این خبرگزاری با ثبت سوژه‌ای با عنوان «دو بانده کردن جاده مرگ ریگان – نرماشیر ضروری است» اظهار کردند: با توجه به اینکه این محور در مسیر جاده ترانزیتی ایرانشهر – چابهار قرار دارد و روزانه وسایل نقلیه سنگین در آن تردد می کنند ضرورت دارد مسئولان متولی در وزارت راه برای دوبانده شدن آن چاره‌اندیشی کنند.

محور ریگان – نرماشیر به طول ۴۵ کیلومتر در شرق استان کرمان قرار دارد که مشهور به جاده مرگ است، محوری که در سه شهرستان ریگان، فهرج و نرماشیر قرار دارد و خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است و بنا بر اعلام منابع غیررسمی این محور تاکنون طی پنج سال گذشته جان ۱۳۹ هم‌وطن ما را گرفته است.

۲۸ آذر ماه امسال در آخرین حادثه این محور جان پنج نفر را گرفت که یک معلم نخبه ریگانی به همراه همسرش در بین جانباختگان بودند.

اهالی ریگان: هیچ خانواده‌ای نیست که از این جاده داغدار نشده باشند

یکی از اهالی ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: ما اهالی شهرستان ریگان نسبت به این جاده ریگان – نرماشیر که معروف به جاده مرگ شده است بسیار اعتراض داریم هیچ خانواده‌ای نیست که از این جاده داغدار نشده باشد، طول این محور ۴۵ کیلومتر است خواهش می‌کنیم از مسئولان فکری به حال این جاده بردارند تا خانواده‌های بیشتری داغدار نشوند.

یکی دیگر از اهالی ریگان نیز خطاب به مسئولان استان اظهار کرد: تقاضا داریم برای چند ثانیه خود را جای خانواده‌های داغدار این منطقه قرار دهید در شهرستان‌های ریگان و نرماشیر خانواده‌ای وجود ندارد که از این جاده ضربه و صدمه‌ای ندیده باشد، مردم دیگر طاغت داغ جوان ندارند.

اجرای عملیات تنها در ۵ کیلومتر از طول محور

به گفته امین باقری فرماندار ریگان، این محور ۴۵ کیلومتری در سه شهرستان ریگان، فهرج و نرماشیر قرار دارد و برای دوبانده شدن این محور از سمت ریگان عملیات آن اجرا شده و۵  کیلومتر آن آسفالت و ۵ کیلومتر دیگر به زودی آسفالت خواهد شد.

فرمانده پلیس راه ریگان – ایرانشهر نیز محور ریگان – نرماشیر را از محورهای پرتردد استان دانست که تسریع در روند دوبانده شدن آن ضروریست.

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نماینده شرق کرمان به این محور

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نیز ۳۰ آذر ماه در حاشیه بازدید از این محور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: باتوجه به وقوع تصادفات جاده‌ای ناگوار در محور نرماشیر – ریگان، مهم‌ترین دغدغه من احداث باند دوم محور نرماشیر- ریگان  است که به شدت دنبال ساماندهی هرچه سریعتر این محور هستم چرا که در این جاده تصادفات و حوادث ناگواری رخ می‌دهد.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای دو بانده شدن این محور گفت: در زمینه حل این مشکل، مسئولان استانی خصوصا استاندار قول مساعد داده‌ که در این زمینه اعتبار تخصیص داده شود و اقداماتی که در زمینه پیوست بودجه باید انجام می‌شد انجام داده و انجام می‌دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس تاکید کرد: سعی می‌کنیم از اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی برای احداث باند دوم محور نرماشیر – ریگان استفاده کنیم و از فرمانداران ریگان، فهرج و نرماشیر نیز می‌خواهیم در این زمینه اعتباراتی را تخصیص دهند.

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: ١۵ میلیارد تومان اعتباری که در اختیار نماینده در بودجه ١۴٠٠ قرار داشت و باید بین چهار شهرستان شرقی استان تقسیم می‌شد با هماهنگی فرمانداران و مسئولان همه آن را به احداث باند دوم محور نرماشیر – ریگان اختصاص داده‌ایم که در این زمینه بسیار ناچیز است.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث و طرح مطالعاتی باند دوم این محور، اعتباری در حدود ۴۵٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

واکنش دبیرکل جمعیت هلال احمر به محور پرحادثه در شرق کرمان

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور نیز پنجم دی ماه در بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ورودی استان از سمت سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار کرد: محور- ریگان نرماشیر و ریگان – ایرانشهر از محورهای پرتردد استان کرمان هستند.

محمدحسن قوسیان‌مقدم تصریح کرد: به‌دلیل حوادث جاده‌ای ریگان پایگاه امداد و نجات ریگان در ورودی استان تقویت خواهد شد و مکانی جهت استقرار اضطراری در این محور نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

طرح کابوس جاده مرگ در مراسم سالروز زلزله بم

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق کرمان در مجلس همچنین در مراسم گرامیداشت جانباختگان زلزله بم با بیان اینکه محور ترانزیتی  ریگان – نرماشیر به کابوسی برای مردم تبدیل شده است، گفت: هر از چندگاهی حوادث تلخی در محور بم – نرماشیر – ریگان رخ می‌دهد زیرا تعداد زیادی از روستائیان ما باید از این محور تردد کنند.

وی با گلایه‌مندی از مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: متاسفانه طی دو هفته گذشته چهار نفر در برخورد دو وسیله نقلیه در صحنه فوت کردند و این اتفاقات مسئولان و مردم را نگران کرده است که این مشکل باید هر چه زودتر رفع شود .

غضنفرآبادی گفت: استانداری و اداره کل راه و شهرسازی کرمان نامه‌نگاری‌ها و مکاتباتی با وزارت راه و شهرسازی انجام داده‌اند، این نامه‌ها از سمت وزارتخانه مد نظر به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده اما این سازمان متأسفانه در بحث کمیسیون ماده ۲۳ خوب عمل نکرده است.

وی اظهار کرد: اگر هیچ راهی وجود ندارد برای این مهم اعتبارات راه روستایی ما را کسر کنند و برای این جاده اختصاص دهند زیرا خواسته مردم در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا