اخبار روز

اختصاصی| نقش غرب در حمله پهپادی گروه‌های تروریستی به دانشکده افسری حمص و شهادت نزدیک به ۹۰ نفر

اختصاصی| نقش غرب در حمله پهپادی گروه‌های تروریستی به دانشکده افسری حمص و شهادت نزدیک به ۹۰ نفر

– اخبار بین الملل –

گزارش اختصاصی خبرنگار برگزیده های ایران از شمال سوریه از حمله پهپادی گروه‌های تروریستی به دانشکده افسری حمص حاکی است، اشک‌های شادی به اشک‌های عزا تبدیل شد. این‌گونه جشن مراسم فارغ التحصیلی دانشکده افسری ارتش سوریه در شهر حمص، یکی از بزرگ‌ترین صحنه‌های کشتار جمعی سوریه طی سال‌های اخیر بدل گردید. تا این لحظه، ۸۹ شهید و بیش از ۲۵۶ زخمی نتیجه این حمله تروریستی است. 

این حمله خونین توسط پهپادی صورت گرفت که مسیر ۱۱۶ کیلومتری از منطقه کوهستانی «ترکمان» در شمال شرق استان لاذقیه تا دانشکده افسری ارتش سوریه در غرب شهر حمص را پیموده بود. در تاریخ جنگ سوریه، هیچ‌گاه گروه‌های تروریستی مسلح به چنین پهپادی با این برد نبوده‌اند.

 

.

 

ارتش سوریه پاسخ محکمی به این حملات داده است؛ پاسخی که هم‌چنان ادامه دارد/ مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی زیر آتش توپخانه‌های ارتش سوریه قرار گرفت است. پایگاه‌های گروه تروریستی «حزب اسلامی ترکستانی» اصلی‌ترین هدف این حملات هستند؛ اما پایگاه‌ دیگر گروه‌های تروریستی خصوصا «هیئت تحریر الشام» نیز آماج بمباران قرار گرفته‌اند.

از ماه‌ها قبل، اطلاعات موثق نظامی وجود داشت که نشان می‌داد «ایالات متحده» و «فرانسه»، گروه تروریستی «حزب اسلامی ترکستانی» را به پهپادهای پیشرفته مسلح کرده‌اند. جالب است که این گروه (ترکستانی) از نظر واشنگتن، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و… نیز در لیست گروه‌های تروریستی قرار دارد؛ اما کاخ سفید برای مبارزه با دولت و ملت سوریه، پرده‌ها را کنار گذاشته و این بار تسلیحات پیشرفته را در اختیار گروه‌هایی قرار می‌دهد که تمامی مراجع جهانی و دولت‌های مختلف بر سر تروریست بودن آن‌ها اجماع نظر کامل دارند.

 گزارش خبرنگار میدانی برگزیده های ایران از شمال سوریه | در این گزارش با «حسین العجیلی» خبرنگار میدانی سوریه و «زکریا شحود» کارشناس سیاسی مشهور گفت‌وگو شده است. نسخه فارسی این گزارش نیز متعاقباً منتشر خواهد شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا