اخبار روز

مدیرعامل ایسنا تحریم برگزیده های ایران و ۲ رسانه دیگر ایرانی توسط آمریکا را محکوم کرد

مدیرعامل ایسنا تحریم برگزیده های ایران و ۲ رسانه دیگر ایرانی توسط آمریکا را محکوم کرد

– اخبار اجتماعی –

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برگزیده های ایران با محکوم کردن اقدام خزانه‌داری آمریکا و وزارت‌خارجه انگلیس در تحریم برخی نهادها و شخصیت‌های ایرانی گفت: تحریم چهره‌های رسانه‌ای و خبرگزاری‌های برگزیده های ایران، فارس و شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی توسط آمریکا، دورویی سیاست‌های غرب در قبال آزادی بیان را بیش از پیش عیان کرد.

محمد مهدی خیرجو افزود: سالهاست برای ملتها عیان شده، غرب فقط ریاکارانه و مزورانه شعارهای زیبا سر می‌دهد ولیکن مستبدانه برخورد می‌کند و هیچ ارزشی برای استقلال و حقوق سایر ملت‌ها قائل نیست.

وی با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا از کودتای سال ۱۳۳۲ تا امروز در قبال مردم ایران و به ویژه آگاهی‌بخشان جامعه اظهار کرد: آمریکا به عنوان بزرگترین حامی تروریست و گرداننده رسانه‌های مزدور که مروج خشونت و خرابکاری علیه ملتهای مستقل هستند، به بهانه‌های مختلف هر رسانه و یا صدایی که مقابل زورگویی‌های مستکبرانه و پیاده‌نظامش باشند، تحت فشار می‌گذارد و با کارشکنی و تهدید سعی دارد، آنها را منفعل و بی‌اثر کند. البته آمریکا هرجا بتواند مانند آن جنایتی که در فرودگاه بغداد مرتکب شد را بی‌شرمانه انجام می‌دهد و در مورد رسانه‌ها و اهالی آن نیز اگر دستشان برسد، هیچ ابایی از بمب‌باران و ترور ندارد، مانند آنچه رژیم صهیونیستی علیه اهالی رسانه در فلسطین و لبنان مرتکب می‌شود.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی، با بیان اینکه وظیفه اهالی رسانه حقیقت‌جو، در این دوره بیش از گذشته، مهم، سرنوشت‌ساز و حیاتی است، افزود: غرب و به ویژه آمریکا، زمین رسانه و فضای مجازی را خط مقدم جنگ ترکیبی علیه ملتها تعریف کرده‌ است و حضور جریان‌هایی غیر از آنچه خود هدایت آنها را در دست دارند، برنمی‌تابند. براساس نظم استعماری آنها، کشورها در زمینه افکار عمومی همیشه می‌بایست بی‌دفاع و مرعوب باشند.

مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان ایران با تاکید بر شکست سیاست‌ها و اقدامات رسانه‌ای غرب علیه ملت ایران و ایجاد نظامات تصریح کرد: آمریکا و متحدانش بعد از آنکه متوجه شدند در حوادث پیچیده و چندلایه سال گذشته، برخلاف پیش‌بینی‌هایشان و با صرف هزینه‌های هنگفت، درمجموع کاری از پیش نبرده‌اند، با عصبانیت دست به تحریم کسانی زدند که اقدامات خصمانه آنها را در این مدت ناکام گذاشته‌ و خنثی کرده‌اند. آمریکا این موضوع را منحصر به ایران نمی‌داند و اثر این جریان را در ایجاد نظامات جدید فکری و رسانه‌ای مقابل غرب می‌بیند که در صورت تقویت و تداوم می‌تواند، استیلای چند ده ساله رسانه‌ای آنها در جهان چندقطبی را به چالش بکشد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا