کرمانشاه

چراغ هشدار موج ششم کرونا هر روز پررنگ‌تر از دیروز/ نگرانی از افزایش شیب ابتلا در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، طبق برآورد کارشناسان موج ششم کرونا در آبان‌ماه نه تنها در ایران بلکه در جهان آغاز خواهد شد که به گفته عین‌اللهی وزیر بهداشت، آمادگی برای مقابله با این موج وجود دارد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی از مناطق سیستان و بلوچستان شرایطی نگران‌کننده در افزایش شیب ابتلا به کرونا دارند.

افزایش ابتلاها در استان کرمانشاه به‌خاطر رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی است، به گفته هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان ضعیف است، کرمانشاه از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جزو سه استان آخر کشور است و این هزینه‌های زیادی را برای استان در پی خواهد داشت.

بازوند تصریح کرد: علی‌رغم اینکه واکسن به اندازه کافی موجود هست، ولی برخی افراد تمایل کمی برای واکسن زدن دارند‌. برای اینکه جامعه ایمن داشته باشیم باید ۸۰ درصد مردم واکسینه شوند.

خبرنگار برگزیده های ایران برای اطلاع از آخرین روند بیماری کرونا در استان، اخبار روز را از مهدی محمدی، سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیگیر شد.

وی اظهار داشت: وضعیت بیماری کرونا چند روزی است که در استان روندی تقریبا ثابت دارد، روند کاهشی که شروع کرده بودیم متوقف شده؛ بعضی روزها کاهش در روز دیگر افزایش مختصر و در بعضی روزها هم خیلی تغییری محسوسی در آن دیده نمی‌شود.

محمدی اضافه کرد: درست است هنوز پیک ششم در کشور شروع نشده ولی نگران هستیم که در دامنه نزول پیک پنجم وارد پیک ششم شویم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره‌ای هم به بحث واکسیناسیون داشت و گفت: نزدیک به ۷۰ درصد مردم استان نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: موارد فوت در استان متغیر است، طی شبانه‌روز گذشته ۹ مورد فوتی و روز قبل از آن ۱۰ مورد فوتی و قبل‌تر از آن سه نفر از هم‌استان‌ها را بر اثر کرونا از دست دادیم.

محمدی اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های اعلامی کارمندان از روز شنبه برای حضور در ادارات باید کارت واکسن داشته باشند و در صورت نداشتن باید هر سه روز یک‌بار تست‌ پی‌سی‌آر ارائه دهند و برای اصناف هم تزریق حداقل یک دز واکسن ضروری است.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا