اصفهان

حضور ۱۷۰ شاعر با ارائه ۵۰۰ شعر در جشنواره «حضرت مادر»

حضور ۱۷۰ شاعر با ارائه ۵۰۰ شعر در جشنواره «حضرت مادر»

به گزارش برگزیده از اصفهان، عبدارسول احمدیان در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» اظهار کرد: در اختتامیه این محفل نورانی و آسمانی که ادبیان، شاعران وسخنوران حضور دارند، از کلام فاخر و ادیبانه شاعران لذت بردیم.

وی افزود: این کنگره به شکل پیاپی سه سال متوالی برگزار و سال به سال از نظر استقبال، سطح کیفی و کمی و تنوع موضوع با رشد ارتقای جشنواره روبرو بودیم که این توفیق مرهون قداست جشنواره و عنایت پروردگار است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به ارادت شاعران به ساحت ائمه معصوم (ع)، تاکید کرد: در این کنگره با محوریت پاسداشت مقام حضرت فاطمه زهرا (س) از شعرای آیینی کشور درخواست کردیم که اشعار خود را ارسال کنند، در سومین کنگره ملی شعر حضرت مادر ۱۷۰ شاعر با سرودن ۵۰۰ شعر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه پاسداشت مقام مادر امام ‌زمان (عج) حضرت نرجس خاتون بخش ویژه این همایش بود، بیان کرد: کتاب اشعار کنگره سال گذشته در کنگره امسال رونمایی و از شاعر آیینی کشور عباس شاهزیدی که از شعرای آیینی کشور معروف به خروش اصفهانی که برگزیده ۲۲۰ و داور ۲۷۰ کنگره بوده است تجلیل کردیم.

احمدیان تاکید کرد: استاد شاهزیدی شاعری است که در حوزه شعر جایگاه برجسته دارد و هم در شعر آیینی و برگزاری رویدادهای ادبی پرتلاش و پرکار است و این کنگره نیز بر پایه تلاش و به برکت حضور و راهنمایی و راهبری ایشان شکل گرفته است.

استفاده از زبان شعر در رساندن معارف به نسلهای آینده

وی تاکید کرد: رسالت ما این است که هم خودمان را از چشمه عنایات و معارف اهل بیت سیراب کنیم و هم به تناسب ظرفیت خود به ترویج و تعمیق آنها و رساندن این معارف به نسل های آینده کمک کنیم که زبان شعر هنر این قابلیت و هنر را به شکل ویژه دارد.

گفتنی است در پایان این کنگره از چهار نفر از برگزیدگان به نام‌های عاطفه جوشقانیان، سید سلمان علوی گنابادی، رضا نیکوکار و رضا یزدانی به‌عنوان برگزیدگان این جشنواره و از امیر رسولی، الهام سلطانی و فاطمه شفیعی به‌عنوان شاعران شایسته تقدیر و تجلیل شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا