فارس

فقر و اعتیاد عواملی مهم که پدیده شوم طلاق را رقم می زند

عباس شریعتی در گفتگو با خبرنگار فارس در گراش با اشاره به فقر و اعتیاد به عنوان دلایل مهم طلاق اظهار داشت:  فقر و اعتیاد عواملی مهم در وقوع طلاق در شهرهای مختلف از جمله گراش به عنوان شهری که شهره به دین ودیانت است می باشد.

وی با اشاره به ولنگاری فضای مجازی، نبود فرهنگ سازی در استفاده مطلوب از این فضا، بیان کرد: در در صورتی که مشکلات فرهنگی، آسیب های فضای مجازی کنترل نشود و نظارتی صورت نگیرد، شاهد افزایش اختلافات، متارکه  زوجین و متلاشی شدن کانون گرم خانواده خواهیم بود.

شریعتی با اشاره به لزوم به کارگیری همه ظرفیت ها در حل اختلافات افزود: با توجه به سیاست قوه قضاییه و تاکیدات مسئولین  عالی قضایی استان استفاده از همه ظرفیتها در میانجی گری و حل اختلافات ضروری است.

وی افزود: تمامی تلاش‌های قضایی در راستای حل اختلافات و جلوگیری از طلاق به دلیل آثار مخرب و سوء این معضل اجتماعی ست، تا با گسترش فرهنگ مصالحه این اختلافات ومعضلات به حداقل برسد، چرا که درصورت وقوع طلاق، علاوه بر انحرافاتی که به سبب این پدیده به وجود می آید،  مشکلات متعددی  درآینده متوجه  فرزندان طلاق خواهد شد؛ البته طلاق تبعات اجتماعی واقتصادی نامطلوب  بسیاری را نیز   به همراه خواهد داشت.

رئیس دادگستری گراش به آیات و روایاتی که در مورد نکوهش طلاق، ضرورت حل اختلافات خانوادگی، میانجی گری افراد خیرخواه و حفظ کانون گرم خانواده است نیز اشاره کرد.

وی  با تا کید بر اینکه نباید انتظار داشت که اختلافات خانوادگی صرفأ با ارجاع پرونده به محاکم قضایی حل وفصل شود اظهار داشت:  از جمله وظایف شرعی که بر عهده انسان است  این است که  در راستای احیای فرهنگ صلح و سازش، فریضه  امر به معروف ونهی ازمنکر قیام نماید تا این معضل وسایر معضلات اجتماعی، مخصوصا درشهر مذهبی گراش که در بین حوزه های قضایی در زمینه مصالحه از  عملکرد مطلوبی بر خوردار است، به حداقل برسد.

شریعتی در پایان از شورای صلحی شورای حل اختلاف شعبه دو گراش که   توانسته است در ایجاد مصالحه اهتمامی جدی نماید و عملکرد آماری خوبی  داشته باشد نیز  قدردانی کرد.

انتهای پیام/ف
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا