اصفهان

نجات خانواده اصفهانی از مرگ حتمی با پیگیری مجدانه مامور اورژانس

نجات خانواده اصفهانی از مرگ حتمی با پیگیری مجدانه مامور اورژانس

به گزارش برگزیده از اصفهان، چهار عضو یک خانواده اصفهانی که بر اثر مسمومیت با منوکسید کربنبیهوش شده‌ بودند، بر اثر پیگیری هوشمندانه ماموران اورژانس برای یافتن محل ناشناس آنها، از مرگ حتمی نجات یافتند.

رئیس اورژانس پیش‌ بیمارستانی استان اصفهان در این ارتباط اظهار کرد: پس از برقراری تماس پدر یک خانواده با شماره امدادی ۱۱۵ و ارائه شرح حال مبنی بر وقوع حالت تشنج در فرزند و ناخوشی همسرش، بلافاصله نزدیکترین واحد امدادی به آدرس تماس‌گیرنده اعزام شد.

فرهاد حیدری با اشاره به اینکه آدرس اعلام شده کُلی بود و مکان دقیق فرد تماس‌گیرنده در اختیار نبود، افزود: پس از رسیدن واحد امداد به محدوده آدرس، برای یافتن موقعیت دقیق بیمار بیش از ۳۰ مرتبه از سوی اورژانس با فرد امدادخواه تماس گرفته شد ولی هیچکس پاسخگو نبود.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: نبود فرد راهنما برای هدایت آمبولانس به محل، کامل نبودن آدرس و پاسخگو نبودن به تماسِ‌های اورژانس از مواردی است که با احتمال انتقال بیمار به صورت شخصی به مرکز درمانی، تصمیم بر لغو ماموریت اورژانس را به دنبال دارد.

حیدری افزود: با این حال، یکی از کارشناسان واحد اعزام و راهبری مرکز فرماندهی عملیات اورژانس پیش‌ بیمارستانی اصفهان، با پیگیری‌ بسیار خود توانست فامیل فرد تماس‌گیرنده را بیابد و در اختیار نیروهای عملیاتی قرار دهد.

مسمومیت همه اعضای خانواده به دلیل گازگرفتگی

وی خاطرنشان کرد: پس از آن، نیروهای عملیاتی اورژانس با پرس و جوی نام خانوادگی بیمار از اهالی محل، سرانجام توسط یکی از همسایگان به در منزل فرد امدادخواه هدایت و بر بالین یک خانواده چهار نفره که همگی بر اثر مسمومیت با گاز کربن منواُکسید کربن بیهوش شده بودند، حاضر شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ذکر اینکه کارشناسان عملیاتی اورژانس ضمن انجام اقدامات فوری و درخواست نیروی کمکی، هر چهار مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کردند، گفت: تمام اعضای این خانواده که دچار کاهش سطح هوشیاری شده بودند با پیگیری فراوان اورژانس پیش‌بیمارستانی، جان سالم به در بردند.

حیدری تصریح کرد: در مواردی مانند امدادخواهی کودک یا سالمند یا بیماری که به دلیل وضعیت خود قادر به ارائه آدرس کامل به اورژانس نیست، روند امدادرسانی به بیمار دچار مشکل می‌شود.

امدادرسانی به ۲۷۶ مصدوم دچار گاز گرفتگی تا پایان آذر

وی تاکید کرد: تا پایان آذر امسال اورژانس پیش‌بیمارستانی استان به ۲۷۶ مصدوم دچار گاز گرفتگی با منواُکسید کربن امدادرسانی کرده است و از شهروندان خواست تا هشدارها را جدی بگیرند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا