اصفهان

ساخت هتل در چهارباغ خلاف ضوابط و مقررات شهرسازی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محمد بنائیان درباره هتل در حال ساخت چهارباغ که مورد انتقاد دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته است گفت: از آغاز اجرای این هتل مکاتبات لازم توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مبنی بر خلاف ضوابط و مقررات قانونی بودن ساخت آن انجام شد و گروه نظارت عالیه این اداره‌کل نیز طی بازدید از محل، تذکرات لازم در خصوص اقدامات خلافِ صورت گرفته را به مراجع ذیربط اعلام کردند.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مصوبه ساخت هتل جهت ابلاغ به استانداری اصفهان ارسال نشده است عنوان کرد: با توجه به اینکه قرار شد طرح تعدیلی تهیه شود، این اداره‌کل در خصوص بحث تعدیل نیز اعلام مغایرت اساسی کرد و به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرد.

وی افزود: در این رابطه طی مکاتبه‌ای از سوی وزارتخانه بر اخذ نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید شد.

بنائیان بیان داشت: حوزه نظارت عالیه این اداره‌کل در طی بازدیدها و به محض اطلاع از تخلفات صورت گرفته در این زمینه، فوراً اقدامات لازم را به عمل می‌آورد، بعضاً در مرحله اولیه ساخت، درخواست توقف داده می‌شود تا مدارک تکمیل و پیگیری‌های مختلف به عمل آید اما زمانی که پروانه ساخت این قبیل ساختمان‌ها صادر و روند احداث آن از سوی سازنده آغاز می‌شود پس از آن روند ابطالش سخت و زمانبر است. 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌‌کل راه و شهرسازی اصفهان با تاکید بر حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و بافت تاریخی این شهر گفت: ساماندهی این موارد نیازمند اقدام ریشه‌ای است و موفقیت در آن همراهی ویژه شهرداری و شورای شهر را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: بعضا در این قبیل محلات به دلیل وجود پیشنهادهای تجاری و تحت فشار بودن مسکونی‌ها، ساختار محله از تعریف اصلی خود خارج می‌شود لذا عناصر محله می‌بایست در کنار هم باشد.

بنائیان در خصوص کارگاه‌های طلا که در بافت تاریخی وجود دارد گفت: به دلیل مبحث آلودگی زیست محیطی و مواد شیمیایی که از این کارگاه‌ها وارد فاضلاب شهری می‌شود مصوباتی تحت عنوان احداث شهرک طلا و جواهر برای شهر اصفهان و انتقال کارگاه‌های طلا به آن محل را داشتیم که در صورت این اقدام بافت تاریخی از این معضل پاکسازی می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا