زنجان

وجود «اُمیکرون» در زنجان تکذیب شد

مصطفی محمدی، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است، اظهار داشت: بهترین راه حل هنوز هم برای مقابله با ابتلا به ویروس کرونا رعایت نکات و موارد بهداشتی توصیه شده است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه هنوز گزارشی از ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا یعنی امیکرون در استان گزارش نشده است، افزود: باید رعایت نکات بهداشتی همچنان جدی گرفته شود.

شایان ذکر است، امیکرون (Omicron)، نوع جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است. سویه جدید که ابتدا B,۱.۱.۵۲۹ نامیده شد، توسط سازمان جهانی بهداشت، نوع Omicron نام گرفت.

گفتنی است، هم اکنون ۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستانهای این استان بستری هستند و این در حالی است که روز گذشته مورد مثبت بستری به ثبت نرسید.

در حال حاضر شمار مبتلایان سرپایی و بستری در استان روند نزولی دارد، اما شهروندان زنجانی باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۳۵ هزار و ۸۵ نفر رسیده است که ۱۳ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی رقم ۱۴۸ هزار و ۴۴۵ نفر ثبت شده است.

طبق گزارش‌های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به تعداد ۱۳ هزار و ۳۶۰ نفر در استان زنجان ثابت شده که ۱۱ هزار و ۵۰۵ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

گفتنی است، آمار تجمیعی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۳۶ هزار و ۴۴۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام/۲۳۰۸/م


 2021-12-30 18:05:49

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا