کردستان

کتاب ۲ نمایشنامه خیابانی در مریوان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، همزمان با سومین روز از برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از کتاب ۲ نمایشنامه خیابانی به نویسندگی داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان رونمایی شد.

این دو اثر نمایشی؛ حاصل تخصص، تعهد و انتقال تجربه است که برآیند آن تولید پروژه‌‌ای فاخر که انعکاس عملی از فرآیند آکادمیک مباحث بازیگری و نمایش خیابانی در راستای اعتلای مفاهیم رفیع قرآنی، فوانین انسانی، شهروندان و اجتماعی در کنار بکارگیر ظرفیت‌های نمایش‌های بیرونی و ایرانی است.

نمایشنامه مولفه اصلی یک تئاتر است

سیروس همتی از بازیگران عرصه تئاتر و سینمایی کشور و داور پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که مقدمه این کتاب را نوشته است در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از کتاب این دو اثر نمایشی در گفت‌وگو با برگزیده های ایران اظهار کرد: قطعا مولفه اصلی یک تئاتر نمایشنامه است و از اینکه در آئین رونمایی از کتاب این دو نمایش‌نامه خیابانی شرکت دارم خوشحال هستم.

این بازیگر و تئاتر کار کشور خاطرنشان کرد: چندین دهه است که در جشنواره‌های تئاتر خیابانی  در مقام بازیگری، نویسنده، کارگردان و غیره حضور دارم و در جشنواره‌های فجر دهه‌ ۷۰ و اوایل ۸۰ با نمایش «یک اتفاق عجیب» برگزیده تئاتر خیابانی بوده‌ام.

همتی افزود: در این دو دهه فعالیت احساس کردم یکی از مولفه‌های بسیار مهم در تئاتر خیابانی نمایشنامه است و اساسا وجود و حضور نمایشنامه خیابانی حتی در بین کسانی که خیابانی کار می‌کنند و از این راه ارتزاق می‌کنند خالی بود.

داور پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تصریح کرد: داریوش نصیری هنرمند بسیار فقید و از انسان‌های فرهیخته و مدیرگروه بازیگری دانشگاه‌های مختلف علوم کاربردی است از داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان برای خلق این اثر ارزشمند صمیمانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا