اخبار ورزشی

پاریس مِیسون یا گیبل استیوسون؛ حریف المپیکی سنگین‌وزن ایران چه کسی است؟

پاریس مِیسون یا گیبل استیوسون؛ حریف المپیکی سنگین‌وزن ایران چه کسی است؟

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، گیبل استیوسون بعد از طلای ارزشمندی که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست آورد، قرارداد فوق‌العاده‌ای به لحاظ مالی با یک کمپانی آمریکایی برای کشتی نمایشی بست و در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو و ۲۰۲۲ بلگراد غایب بود.

عبور سقف قرارداد لیگ برتر کشتی آزاد از یک میلیارد تومان و سر بی‌کلاه ملی‌پوشان

 

او در ژاپن در ثانیه‌های پایانی گنو پتریاشویلی گرجی را مغلوب کرد و قهرمان المپیک شد. امیرحسین زارع و طاها آکگول هم مدال‌های برنز این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

گیبل بعد از دو سال غیبت در مسابقات جهانی، تصمیم گرفت که در پیکارهای جهانی ۲۰۲۳ بلگراد که اولین مرحله از گزینشی المپیک بعدی است، شرکت کند. به همین منظور ابتدا قهرمان مسابقات اوپن شد تا سهمیه فاینال ایکس را در وزنی که آمریکایی‌ها در غیاب او در دو مسابقه جهانی قبلی مدالی نداشتند، را به دست آورد.

حریف او در فاینال ایکس، پاریس مِیسون بود که تجربه کشتی گرفتن با امیرحسین زارع را در رده سنی جوانان داشت. گیبل استیوسون با غلبه بر مِیسون پاریس، ملی‌پوش سنگین‌وزن آمریکا در جهانی ۲۰۲۳ شد اما چند هفته مانده به مسابقات، از همراهی تیم ملی آمریکا در این رقابت‌ها انصراف داد تا بازنده‌اش مِیسون، ملی‌پوش شود.

دلیل انصراف او از همراهی آمریکا در جهانی، هیچ‌گاه از سوی خودش و فدراسیون این کشور اعلام نشد تا برخی مسائل مالی و مفاد قراردادش با کشتی نمایشی را دلیل این اتفاق بدانند اما حالا موضوع دیگری پیرامون این کشتی‌گیر مطرح است که برخی در بلگراد، دلیل کناره‌گیری دقیقه نودی‌اش را، موضوع مهم دیگری عنوان کرده‌اند: دوپینگ!

عده‌ای بر این باور هستند که استیوسون باتوجه به حضور چند ساله در کشتی نمایشی، به دلیل اینکه او از شانس‌های اصلی کسب مدال بوده و از نفرات اول تا سوم مسابقات حتما تست دوپینگ گرفته می‌شود، دقیقه نود از همراهی آمریکا انصراف داد.

اگر دلیل غیبت او در جهانی و واگذاری جایش به پاریس مِیسون این موضوع بوده باشد، شاید این مسئله مانع از حضورش در المپیک پاریس هم شود.

مِیسون پاریس هم البته کشتی‌گیر خوب و مطمئنی در مسابقات جهانی بلگراد نشان داد که در نیمه‌نهایی مغلوب گنو پتریاشویلی باتجربه شد. از سوی دیگر امیرحسین زارع در نیمه‌نهایی از سد طاها آکگول گذشت تا فینال را این بار نمایندگان ایران و گرجستان مقابل هم برگزار کنند که زارع با اقتدار از سد کشتی‎‌گیر کهنه‌کار گرجستانی گذشت و قهرمان جهان شد.

حتی اگر گیبل استیوسون استارت کار خود را در انتخابی آمریکا، از مسابقات اوپن بزند، این باز هم به معنای این نیست که حتما راهی پاریس خواهد شد، چراکه او پیش از بلگراد همه مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشت اما دست آخر، جای خود را به میسون پاریس داد.

البته ملی پوش ایران هم هنوز مشخص نیست و هرچند طبق روال قبلی چرخه، امیرحسین زارع با طلای جهانی مجوز غیبت در چرخه تا مرحله پایانی را به دست آورده، اما درنهایت بین او و نفر منتخب مراحل قبلی چرخه باید مسابقه انتخابی برگزار شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا