هرمزگان

مرکز اطلاع‌رسانی گردشگر در بندرکنگ راه‌اندازی می‌شود

مرکز اطلاع‌رسانی گردشگر در بندرکنگ راه‌اندازی می‌شود

به گزارش برگزیده، روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲، نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، داوود علی خواه شهردار کنگ در راستای قانون حمایت از مرمت و احیاء بافت‌ها و بناهای تاریخی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری بندرکنگ گفت: ایجاد مراکز اطلاع‌رسانی باهدف خدمات مناسب به گردشگران در دستور کار قرار دارد که در همین راستا مکانی که در اختیار این اداره‌کل است با همکاری شهرداری مرمت و به مرکز اطلاع‌رسانی گردشگر تبدیل می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی در بافت تاریخی بندرکنگ تأکید کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی برای افزایش سطح خدمات گردشگری ضروری است که این مهم باعث افزایش رضایت گردشگران خواهد شد.

محسنی خواستار حمایت شهرداری از خانه صنایع‌دستی بندرکنگ شد و اظهار کرد: توسعه و ترویج صنایع‌دستی موجب پویایی اقتصاد بندر تاریخی کنگ می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: ایجاد اکوسیستم گردشگری، اسکان، حمل‌ونقل، خدمات پذیرایی و ایجاد زیرساخت‌های ساحلی و دریایی از نیازهای اساسی شهر ساحلی و تاریخی کنگ است که می‌بایست با تعامل و همکاری بیشتر محقق شود.

علی خواه شهردار بندرکنگ در این نشست بر تقویت همکاری‌های مشترک تأکید و آمادگی شهرداری برای همکاری با میراث‌فرهنگی را اعلام کرد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا