اصفهان

نقشه سیاسی، اداری و جغرافیایی اصفهان بر یکدیگر منطبق نیست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: در شورای شهر جدید ترکیب تجربی و نشاط جوانی مشهود است و در همین زمان شاهدیم این شورا می‌تواند یکی از پرکارترین و فعال‌ترین شوراهای کشور باشد و جلسات برگزار شده نوید بخش کارهای مهم خواهد بود. 

وی تأکید کرد: اصفهان به‌عنوان یکی از شهرهای برجسته و مهم سطح جهان است و عضویت در شورای شهر آن رسالت‌های زیادی را برای اعضای آن به همراه خواهد داشت و توقع مردم این است که در تراز قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اصفهان برای آن برنامه‌ریزی شود.

مقتدایی عنوان کرد: ارتباط بین شورا و مجمع نمایندگان نوید بخش این خواهد بود که می‌توانیم باهمکاری، همدلی و پیگیری‌های مجدانه کارهای مهم بر زمین مانده را حل کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری‌های بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان  یادآور شد: جلسه‌ای با اعضای شورا و مجمع نمایندگان برگزار شد و در آن بحث سوخت‌های مازوت مطرح شد و در آنجا نامه‌ای به‌صورت مشترک ارسال کردیم و این نامه اثرگذار بود؛ به‌صورت حضوری با رئیس قوه قضائیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی صحبت کردم و این مطالبه عمومی جلوگیری از سوخت مازوت را بیان کردیم و تا الآن اجازه شکستن پلمپ‌ها داده نشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در جلسات مشترک بحث زاینده‌رود بوده است، اظهار کرد: آخرین نامه‌ای که از مجموعه ریاست جمهوری دریافت کردیم، پیرو تذکر کتبی‌ام در خصوص ضرورت اقدام فوری جهت احیای رودخانه زاینده‌رود و جلوگیری از فرونشست در مجلس بود؛ این نامه‌ای ۸ بندی توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور ارسال شد و بندهای مختلف شاهد این است که صدای مردم و نمایندگان اصفهان در حال عملیاتی شدن در مجموعه اجرایی کشور است. 

مقتدایی با اشاره به موضوعات مرتبط با اصفهان بیان داشت: موظفیم بر نظام شناخت مسائل اصفهان به طور ویژه کار کنیم؛ در شهرستان اصفهان ۱۸٠ روستا داریم و اگر قرار باشد نیازهای آنان را برطرف کنیم، نیاز است تک تک آن‌ها و نیازهایشان را بشناسیم؛ ۱۸٠ روستا را تقریبا بلااستثنا بررسی کردیم و درصد مشکلات هر کدام از آن‌ها را بدست آوردیم. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اصفهان ۱٠۲ صنف داریم و ریز مطالبات آنان را استخراج کردیم؛ زمانی که این مسائل را تجمیع می‌کنیم، شاهدیم ۶۵ درصد مشکلات صنوف درخصوص مالیات، ۳۳ درصد مربوط به مشکلات با شهرداری است؛ اگر کمیته‌ای در شورا قصد حل این مشکلات را داشته باشد تمام نکات را  در اختیار آنان قرار خواهیم داد. 

وی تأکید کرد: همچنین مسائل محلات را نیز بررسی کردیم، اگر شورا و شهرداری در این مسائل کمک کنند باعث می‌شود وقفه‌ای در کارها صورت نگیرد؛ امیدوارم این موارد در بودجه سال آینده مدنظر قرار گیرد. 

مقتدایی با بیان اینکه نقشه سیاسی و اداری با نقشه جغرافیایی ما منطبق نیست، گفت: موضوعات مربوط به آب را نمی‌توان براساس نقشه سیاسی و اداری مدیریت کرد ؛ حدود ۱۸ معضل پیرامون زاینده‌رود داریم که یکی از آنان بخش آب شرب و کشاورزی است؛ دیگر موارد شامل کاهش درآمدهای استان، زمین خوردن صنعت توریسم، آسیب‌های اجتماعی، آلودگی هوا و رخ دادن مباحث امنیتی می‌باشد و نیاز است مجلس، دولت و مجامع صنفی به موضوع ورود پیدا کنند و مدیریت شهری نیز در این میان نقش ویژه‌ای خواهد داشت. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع گردشگری مطرح کرد: در جلسه اخیر با وزیر میراث، بر ما واضح شد که بحث رسیدگی به گردشگران بدون ورود شورای اسلامی شهر ممکن نیست. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بخشی از مطالبات امامزادگان، هیئات ورزشی و… را استخراج کردیم که بخشی از آن توسط شورای اسلامی شهر قابل حل خواهد بود و در نتیجه این موارد سرمایه اجتماعی‌مان افزایش پیدا خواهد کرد. 

وی در پایان اظهار داشت: مردم اصفهان به شورای اسلامی شهر اصفهان نگاه و امید ویژه دارند و امیدواریم با تغییرات ایجاد شده حد بالاتری از خدمات را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا