چهارمحال و بختیاری

مهمترین راهبرد آموزش و پرورش ترویج مهارت آموزی در کنار تعلیم و تربیت است

مهمترین راهبرد آموزش و پرورش ترویج مهارت آموزی در کنار تعلیم و تربیت است

غلامعلی حیدری روز شنبه در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید چهارمحال و بختیاری در هنرستان دخترانه شهید چمران شهرکرد افزود: توسعه فضاهای آموزشی و ایجاد فضاهایی در تراز دانش‌آموزان ایرانی از دیگر راهبردهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری به شمار می‌آید که باید به خوبی به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه حضور در جمع دانش‌آموزان افتخاری برای مسوولان است، اظهار داشت: کارهای مهمی در آموزش و پرورش انجام شده است و این وظیفه ما مسوولان است که زیرساخت تعلیم و تربیت را برای نسل جوانی که مهمترین سرمایه کشور به شمار می‌رود، فراهم کنند.

حیدری با تاکید بر ضرورت شکوفاسازی استعداد دانش‌آموزان این سرزمین ادامه داد: امروز مهمترین راهبرد آموزش و پرورش در راستای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر کشور ترویج مهارت آموزی به جای مدرک‌گرایی در کنار تعلیم و تربیت است.

به گفته حیدری، حمایت از مدارس دولتی و ایجاد زیرساخت مناسب برای تحصیل مناسب همه دانش‌آموزان از دیگر راهبردهای مهم آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های ورزشی با هدف ایجاد نشاط در مدرسه‌ها تاکید کرد و گفت: برداشتن موانع سخت و نرم‌افزاری از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادآور شد: مهمترین دستاورد دوران هشت سال دفاع مقدس برای کشور خوداتکایی و شکوفایی استعداد جوانان این سرزمین است.

به گفته حیدری، برخلاف تاریخ گذشته این سرزمین؛ جوانان غیور ایران اسلامی و شاگردان مکتب امام خمینی (ره) با توکل برخدا و عزم و اراده‌ مصمم در جنگ هشت ساله با ایثار جان خود تمامیت ارضی کشور را حفظ و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیفتد.

وی ایمن‌سازی کشور را از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از شعارهای همیشگی دشمن روی میز بودن گزینه تهدید نظامی علیه ایران است اما این حربه با توجه به حماسه‌آفرینی جوانان ایرانی در زمان جنگ همیشه در حد یک شعار باقی مانده و جرات تعدی به خاک ایران را ندارند.

به گفته حیدری، در شرایطی که دشمن اغواگر ، همه ظرفیت خود را برای دورکردن دانش‌آموزان از اصالت و معنویت خود به کار گرفته است، شما دانش‌آموزان به عنوان فرزندان معنوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب باید از هویت و ریشه‌های خود محافظت و به آن‌ها افتخار کنید.

وی تاکید کرد: در شرایطی که اسکتبار جهانی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای فریب نسل جوان جامعه به کار گرفته شما جوانان و نوجوانان وظیفه سنگینی برعهده دارید.

گفتنی است ، ۱۹۷ هزار و ۴۰۰ دانش آموز چهارمحال و بختیاری در ۲هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا