اخبار روز

کربی: امیدواریم زندانیان آمریکایی طی روزهای آتی به کشور بازگردند

کربی: امیدواریم زندانیان آمریکایی طی روزهای آتی به کشور بازگردند

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، “جان کربی”، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه “صدای آمریکا” ابراز امیدواری کرد که با تکمیل انتقال وجوه بلوکه شده ایران از بانک‌های کره جنوبی به قطر، پنج تبعه این کشور که در ایران نگهداری می‌شوند در روزهای آینده به آمریکا بازگردند.

وی در این مصاحبه در خصوص برقراری تماس با زندانیان گفت: «ما از طریق سوئیس توانسته‌ایم با همه آمریکایی‌هایی که در حبس خانگی هستند ارتباط برقرار کنیم. به نظر می‌رسد که آن‌ها در سلامت کامل هستند.»

کربی درباره زمان تبادل زندانیان نیز گفت: «من در اینجا صحبتی در مورد زمان بندی آزادی زندانیان ندارم. گام مهم بعدی در این فرآیند انتقال وجوه از کره جنوبی به قطر بود و اکنون مرحله بعدی این است که ببینیم آیا می‌توانیم آن‌ها (زندانیان) را به خانه برگردانیم. ما امیدواریم که در روزهای آینده این اتفاق بیفتد.»

پیشتر خبرگزاری “بلومبرگ” در خبری به نقل از منابع مطلع مدعی شد که ایالات متحده و ایران قرار است تا اوایل روز دوشنبه هفته آینده طبق توافقی که صورت گرفته، تبادل زندانیان را انجام دهند.

این خبرگزاری ادعا کرد که تاریخ دقیق مبادله هنوز تعیین نشده، اما احتمالاً در ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور)، یک روز قبل از برگزاری نشست سالانه رهبران جهان مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام خواهد شد.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران و مکانیسم ماشه مدعی شد: «امروز چیزی در رابطه با “اسنپ‌بک” ندارم که بتوانم بگویم. ما در حال حاضر بر بازگشت به برجام متمرکز نیستیم. این در حال حاضر در دستور کار نیست. ما هر کاری انجام می‌دهیم تا آمریکایی‌هایمان را به خانه بازگردانیم و همچنان ایران را برای رفتار بی‌ثبات‌کننده‌شان پاسخگو بدانیم.»

گفته‌های کربی درحالی است که از زمان آغاز اغتشاشات در ایران آمریکا و سایر کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است. این تحریم‌ها در کنار جنگ تبلیغاتی-رسانه‌ای بخشی از جنگ ترکیبی غرب علیه ایران به شمار می‌رود. انگلیس و کشورهای غربی بعد از فروکش کردن آشوب‌ها در ایران، در راستای تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشات سیاست تحریم‌های خود علیه ایران را ادامه داده‌اند.

کارشناسان، علاوه بر این معتقدند اینگونه اقدامات کشورهای غربی به سوی اعمال فشار بر ایران در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز نظر دارد.کشورهای غربی از زمان آغاز این مذاکرات در وین در تلاش بوده‌اند با مقصرنمایی علیه ایران، تهران را به پذیرش توافقی با ویژ‌گی‌های مطلوب غرب وادار کنند.

بلومبرگ: احتمالا تبادل زندانیان تا روز دوشنبه انجام می‌شود
آزادی ۵ زندانی ایرانی در تبادل زندانیان با آمریکا تایید شد

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا