اخبار روز

سفر استانی دولت| افتتاح سد و نیروگاه چمشیر با دستور رئیس جمهور/ حضور رئیسی در جمع عشایر مارگون

سفر استانی دولت| افتتاح سد و نیروگاه چمشیر با دستور رئیس جمهور/ حضور رئیسی در جمع عشایر مارگون

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از یاسوج، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه سفرهای استانی صبح امروز با همراهی جمعی از وزرای دولت و معاونان به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد تا ضمن بررسی مصوبات سفر نخست، برای مشکلات و توسعه این استان مصوبات جدید در نظر بگیرند.

سد و نیروگاه چمشیر با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

.

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی خود ‌دقایقی پیش نیز با حضور در محل سد چمشیر این سد و نیروگاه آن را افتتاح کرد.

 سد چم‌شیر از نوع بتنی غلتکی ( RCC ) است که مطالعه احداث سد آن در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت. سد و نیروگاه چم شیر در ۲۵کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

زیر کشت بردن اراضی پایین دست، تولید ۴۸۲ گیگاوات انرژی برق‌آبی در سال، ایجاد بستر مناسب برای افزایش تولید آبزیان و توسعه گردشگری، کنترل سیلاب و شوری آب رودخانه زهره از جمله اهداف احداث سد چمشیر است.

سرشاخه‌های اصلی رودخانه زهره نیز کوه‌های شمال غرب استان فارس و شرق کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه‌های فهلیان و آب شیرین و شیو است.

۳ واحد ۵۵ مگاواتی و دو واحد ۵.۵ مگاواتی و در مجموع با ظرفیت تولید ۱۷۶ مگاوات برق در چمشیر در دست اجرا بوده که واحد نخست امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و قرار است برق تولیدی این نیروگاه با خط انتقال ۱۷.۵ کیلومتر به شبکه سراسری برق متصل شود.

 نیروگاه‌های ۵۵ مگاواتی‌ به شبکه سراسری و ۵.۵ مگاواتی‌ به شبکه محلی و داخلی وصل می‌شود و از طریق نیروگاه چمشیر با خطوط دومداره ۲۳۰ کیلوولت به طول ۱۷.۵ کیلومتر در منطقه امامزاده جعفر وارد رینگ سراسری می‌شود.

نخستین سیاه چادر ایمن عشایری در مارگون افتتاح شد

سید ابراهیم رئیسی ,

با حضور رئیس جمهور و مسئولان ملی و استانی نخستین طرح سیاه چادر ایمن به معنای برپا شدن سیاه چادرها بر روی سکوهایی با ارتفاع یک متر در شهرستان مارگون بهره‌برداری شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدنیز در این آیین گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته شده طرح ساماندهی سکونتگاه های عشایری (ساخت سکوهای نشیمن) با مشارکت امور عشایر،گروه های جهادی و عشایرنشینان در حال اجراست.

علی احمدزاده افزود: در این طرح که چهار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته سکوهایی با ارتفاع یک متر و در ابعاد چهار در ۶ متر مربع احداث می شود. به ازای احداث هر سکوی نشیمن مصالح ساختمانی به ارزش ۱۵ میلیون تومان به عشایر پرداخت می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با تامین مصالح، عشایرنشینان با کمک گروه های جهادی استان سکوهای نشیمن احداث می کنند.

وی تاکید کرد: ساخت سکوهای نشیمن باعث می شود تا اهالی از گزند نیش خزندگان و حشرات در امان باشند و همچنین در بارندگی های سیلابی دچار آبگرفتگی نشوند.

حضور رئیسی در جمع عشایر

 

سید ابراهیم رئیسی ,

آیت‌الله رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، در نخستین برنامه سفر خود در جمع عشایر استان در منطقه دشت سقاوه حضور یافت و مورد استقبال گرم و پر شور عشایر کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

رئیس جمهور همچنین دقایقی در فضای صمیمانه و بی‌واسطه با عشایر به گفتگو پرداخت و ۳ نفر از برگزیدگان عشایر نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

رئیس جمهور در جمع صمیمی عشایر به مسئولان عشایری و وزارت جهاد کشاورزی دستور سریعا در خصوص خرید قراردادی دام عشایر و نصب دستگاه برق خورشیدی در مناطق عشایری اقدام شود.

سیدعلی احمدزاده  استاندار کهگیویه و بویراحمد در دیدار ‌آیت الله رئیسی با عشایر منطقه سقاوه مارگون‌ گفت: عشایر همواره در کنار نظام و اتقلاب بودند و هستند.

استاندار کهگیویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عشایر ۱۰ درصد جمعیت این استان را تشکیل داده است، اظهار داشت: عشایر این استان ۱۲ هزار خانوار با جمعیت ۷۲ هزار نفر هستند.

وی تصریح کرد: عشایر در قشلاق مناطق گرمسیری استان در مناطق چهارگانه کهگیلویه بزرگ و گچساران و در ییلاق در شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون، سمیرم و شهرضا هستند.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ هزار نفر از عشایر در بویراحمد هستند، گفت: عشایر امروز اینجا جمع شدند تا ضمن خیرمقدم از حمایت های بی دریغ رئیس جمهور بهره مند شوند و آنگونه که در شان آنها است به آنها توجه شود.

استاندار با بیان اینکه در این سفر اعتبارات خوب و رقم های بزرگی در دستور کار است تصریح کرد: قطعا این اعتبارات منجر به توسعه و پیشرفت استان و همچنین جامعه عشایری می شود.

وی عنوان کرد: عشایر در سطح کشور و استان نیازمند توجه بیشتری هستند و امیدواریم در این سفر به آنها توجه شود و خبر خوبی از رئیس جمهور دریافت کنند.

جزئیات برنامه‌های سفر رئیس جمهور

سید ابراهیم رئیسی ,

 آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و برخی از اعضای هیئت دولت در قالب ششمین سفر استانی در دور دوم سفرهای استانی صبح امروز با هدف سفری دو روزه وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد و مورد استقبال حجت‌الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه، سید علی احمدزاده استاندار، مهدی روشنفکر رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسئولان استانی قرار گرفت.

دیدار با اقشار مختلف مردم در ورزشگاه تختی یاسوج، افتتاح پروژه‌های بزرگی از جمله سد چم شیر، ابرپروژه پتروشیمی گچساران، کارخانه قند یاسوج، جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در سفر رئیس جمهور به این استان است.

در این سفر برخی از اعضای هیئت دولت نیز رئیس جمهور را همراهی می‌کند که با حضور آنان پروژه‌های زیادی از جمله میدان گازی مختار، سد سقاوه، پتروپالایشگاه گچساران، پتروشیمی چرام، مینی پالایشگاه دهدشت و …کلنگ زنی می‌شود.

گزارش در حال تکمیل
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا