کرمانشاه

انهدام ۱۴ باند کلاهبرداری در کرمانشاه/ پیامک شکایت پلیس راهور جعلی است

سرهنگ علی عباسی‌کسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه در خصوص کلاهبرداری از حیث برداشت از غیرمجاز از حساب افراد، اظهار داشت: برداشت غیرمجاز معمولا به خاطر سهل انگاری خود کاربر است چون با ورود به درگاه اطلاعات را در اختیار فرد ناشناس قرار می‌دهند.

وی بیشترین جرائم امسال استان را مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ باند کلاهبرداری توسط پلیس فتا منهدم و مجرمان هم دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در شهر کرمانشاه به کسانی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته، عودت داده شده است.

*کلاهبرداری از تازه واردان بازار رمزارزها

وی افزود: فضای سایبری فضایی بسیار پیچیده است که در حال حاضر جدیدترین کلاهبرداری‌های صورت گرفته از تازه واردان بازار رمز ارزها است.

عباسی‌کسانی در پایان، گفت: اخیرا پیامکی جعلی با عنوان شکایت پلیس راهنمایی و رانندگی برای برخی از رانندگان ارسال شده است که در آن از شهروندان درخواست می‌کند جهت پیگیری موضوع وارد یک سایت جعلی شوند و از این طریق اطلاعات حساب بانکی آنان مورد سرقت قرار می‌گیرد. لذا شهروندان به هیچ عنوان به اینگونه پیامک‌ها توجه نکرده و توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند.

انتهای پیام/پ

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا