سیستان و بلوچستان

پهناورترین حوزه نظارت گمرکات کشور با کمبود شدید نیرو مواجه است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، خاشی در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستانو جمعی از مدیران و معاونین حوزه نظارت اظهار کرد: این حوزه نظارت با دارا بودن ۲۸ گمرک و واحد کاری یکی از پهناورترین حوزه‌ های نظارت گمرکات کشور بوده که با وجود مشکلات زیرساختی و کمبود شدید نیروی انسانی در مرزها کماکان با اقتدار حافظ منافع اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شرقی است.

وی با اشاره به حسن توجه اخیر دولت محترم به گمرکات که انتظارات از گمرک را بسیار بالاتر می‌برد افزود: از آغاز رفع ممنوعیت واردات برنج خوراکی در بازه دو هفته و در راستای تنظیم بازار داخلی تاکنون قریب به ۱۲ هزار تن برنج خوراکی از انبارهای گمرک چابهار و زاهدان ترخیص شده که از این مقدار بیش از ۷۰ درصد به شهرهای تهران و مشهد و باقی مانده به مقصد سایر شهرهای کشور ارسال شده است.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان یکی دیگر از چالش‌های پیش روی گمرک در این استان را احداث ساختمانها و ابنیه و تجهیزات مورد نیاز در بازارچه‌های مرزی عنوان و درباره تسریع در ترخیص کالا از بازارچه ها پیشنهاداتی را ارائه نمود.

خاشی با اشاره به اینکه عمده فعالیت گمرک چابهار در اسکله شهید بهشتی است، اعلام کرد: با تمهیدات به عمل آمده و همکاری سازمان بنادر و سازمان منطقه آزاد تعداد خروجی روزانه این اسکله به میانگین روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان نیز، توسعه تجارت و رونق مرزها را عامل افزایش امنیت و رفاه مردم منطقه دانست و ضمن تقدیر از عملکرد شایسته گمرک در تسریع اجرای عملیات گمرکی ابراز امیدواری کرد حسن تعامل با گمرک قطعاً ادامه خواهد داشت.

 داود شهرکی همچنین توجه ویژه به فرآیند کولبری در بازارچه ها، رفع تعلیق کارتهای بازرگانی، ساماندهی و استفاده از ظرفیت پیله وری و تقویت زیرساخت ها و منابع در بازارچه های مرزی را مهمترین اولویت های دولت در کمک به معیشت مرزنشینان استان اعلام و بر لزوم پیگیری وضعیت نیروی انسانی با توجه به جلسه اخیر معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در پایان توجه ویژه به صادرات کالا در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری را امری لازم و ضروری دانست و اولویت بخشیدن به خروج کالاهای صادراتی از گمرکات استان را خواستار شد.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا