گیلان

تزریق روحیه مبارزه با استکبار ثمره تسخیر لانه جاسوسی

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، حسن حبیبی ظهر امروز در همایش مجازی به مناسبت هفته استکبارستیزی در سالن جهاذد دانشگاهی گیلان با بیان اینکه آمریکا در دوران قبل از انقلاب با عناوین مختلف به دنبال نفوذ در ایران بوده است، اظهار کرد: در طول مدت ۲۵ سال سلطه کامل استکبار در ایران همواره در تلاش برای توجیحه سیطره خود بودند.

وی با اشاره به مهم‌ترین شعار مردم در انقلاب اسلامی یعنی نه غربی نه شرقی فقط جمهوری اسلامی گفت: با پیروزی جمهوری اسلامی و اوج‌گیری انقلاب اسلامی دو ایدئولوژی لیبرالیسم و کمونیسم یعنی همان نه غربی نه شرقی توسط مردم نفی و دست استکبار از منافع این کشور باز ماند.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی یکی از دلایل ایران توسط آمریکا را جلوگیری ایران از نفوذ استکبار به کشور در برهه‌های مختلف دانست و بیان کرد: آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردند آنچه در جمهوری اسلامی  در حال وقوع است کلیت تمئن غرب را نشانه گرفته است.

حبیبی، تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام را نقطه عطف جمهوری اسلامی در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: محمدرضا پهلوی با کودتا آمریکا روی کار آمده بود و این کشور مستکبر همواره تلاش‌هایی را به منظور تجزیه و را‌ه‌اندازی کودتا در ایران داشته است به این دلیل دانشجویان انقلاب ایران برای جلوگیری از تکرار کودتای سال ۱۳۳۲، سفارت آمریکا و یا همان لانه جاسوسی را تسخیر کردند.

وی با تأکید بر لزوم روحیه ضد استکباری و عدم سلطه پذیری در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: بعد از تسخیر سفارت آمریکا چهره ضد استکباری انقلاب اسلامی بیشتر نمایان شد به طوری که امام راحل(ره) این اتفاق را انقلاب دوم دانستند زیرا در صورت عدم اقدام به موقع امکان کودتاو فروپاشی انقلاب اسلامی توسط آمریکا وجود داشته است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در سازمان بسیج اقشار با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی یک شکست تاریخی در آمریکا بوده است، گفت: رژه رفتن جاسوسان آمریکایی را در مقابل دوربین‌های  تلویزیون جهان با چشمانی بسته و دستانی دست‌بند زده یک شکست تاریخی و ذلت‌بار در تاریخ نظام سلطه بوده و از این رو نظام مقدس جمهوری اسلامی به نماد ایستادگی در مقابل استکبار تبدیل شد.

حبیبی یکی از ثمرات تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام را تزریق روحیه مبارزه با استکبار در بطن جامعه دانست و افزود: بعد از تسخیر لانه جاسوسی بستر لازم برای استقرار نهادهای اساسی جمهوری اسلامی، تصویب قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی فراهم شده است.

وی با اشاره به شروط امام راحل(ره) به منظور آزادی گروگان‌های آمریکایی بیان کرد: امام راحل(ره) شروط آزادی گروگان‌های آمریکایی را آزادی پول‌های بلوکه در آمریکا و تحویل محمدرضا پهلوی اعلام کردند ولی آمریکا با فکر حمله نظامی به ایران و کودتا شکستی بزرگ را در طبس تجربه و تعدادی از سربازان و فرماندهان آمریکایی کشته شدند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا