همدان

نمایندگان یونسکو در راه همدان

نمایندگان یونسکو در راه همدان

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان همدان ؛ روز یکشنبه استاندار همدان به همراه مشاور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان از میدان مرکزی شهر همدان، سرگذر، کاروانسرای میرزا کاظم، کاروانسرای دالان‌دراز، سمسارخانه، مسجد جامع، میدان هگمتانه و محوطه تاریخی هگمتانه بازدید و در جریان آماده سازی همدان جهت بازدید ارزیابان یونسکو قرار گرفتند.

این بازدید در چند روز گذشته برای دومین بار از این محدوده صورت گرفته تا مدیران استان در راستای بررسی اقدامات انجام شده در جهت رفع موانع پرونده ثبت جهانی قرار بگیرند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برای دومین بار در طی یک ماه گذشته از محدوده پرونده ثبت جهانی “َ هگمتانه و مرکز تاریخی همدان” بازدید شده است، گفت: در این بازدید اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر مورد تأیید مشاور وزیر میراث‌فرهنگی قرار گرفته است.

وی افزود: در بازدید امروز موانع باقی‌مانده که باید رفع شوند به شرکت‌های برق، مخابرات و گاز اعلام و مقرر شد در کمترین زمان ممکن برطرف شوند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جمع‌آوری آسفالت از عرصه محوطه هگمتانه انجام شده و در روزهای آینده به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقداماتی که تاکنون در راستای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه انجام شده رضایت‌بخش بوده است.

وی با اعلام اینکه همدان دو هفته آینده میزبان ارزیاب یونسکو خواهد بود، یادآور شد: اقدامات تکمیلی در روزهای آینده با نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی انجام می‌شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا