ایلام

کاهش ۹/۶ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در ایلام

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۶۶۹۷۹ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۱۱۷۳ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر تعداد ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۶۶۷۱۹ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان آذرماه تعداد ۱۰۶۸۷ مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۱۰۵۶ مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۴۸۱ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری شده و تعداد ۱۸ نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای دی ماه تاکنون نیز تعداد ۸۰۲ مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۴۲ مورد مثبت کرونا و تعداد ۱۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و مورد فوتی در مدت ذکر شده نداشته‌ایم. 

کریمیان افزود: در مقایسه ۱۹ لغایت ۲۵ آذرماه نسبت به ۲۶ آذر لغایت ۲ دی ماه؛ تعداد نمونه گیری ۵/۸ درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۹/۶ درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۱۹/۵ درصد افزایش، تعداد بستری‌ موقت ۲۵/۵ درصد افزایش و تعداد فوتی‌ها نیز ۵۰ درصد کاهش داشته است.
 
وی ادامه داد: در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح استان؛ تعداد کل واکسیناسیون انجام شده تعداد ۸۰۱۸۶۰ دوز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد ۴۱۵۰۵۹ دوز و ۸۷/۰۷ درصد و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده ۳۵۴۷۱۰ دوز و ۷۴/۹ درصد، واکسیناسیون نوبت سوم انجام شده ۳۲۱۰۰دوز، میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت ۱۲-۱۸ سال نوبت اول در استان ۴۷۸۷۶ دوز و ۹۲/۶ درصد و میزان پوشش همین جمعیت در تزریق دوز دوم تعداد ۳۸۷۴۵ دوز و ۷۴/۹ درصد و موجودی واکسن در گردش در استان نیز ۹۲۰۱۷ دوز بوده است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا